17 september 2014 10:00 door: Renée

Luiz David heeft de oplossing voor het probleem van online shoppen

Luiz David, het brillenmerk uit Nederland, komt met de oplossing voor het probleem van online shoppen. We kennen het allemaal, je hebt een prachtig jurkje in je virtuele winkelmand toegevoegd en twijfelt of hij jou wel staat. Je ziet een super toffe zonnebril, maar weet niet zeker of hij, met de vorm van je gezicht, jouw nieuwe musthave kan worden. 

De reden dat jij dat mooie jurkje maar al te graag wilde hebben is waarschijnlijk omdat er een model, met ultra lange benen en een pretty face hem aan heeft. En ja, haar staat ie natuurlijk perfect. 'Dat wil ik ook!' Maar of hij jou ook staat, daar kom je thuis pas achter, nadat hij dagen later op je deurmat is gevallen.

Selfie chic

Luiz David, een Nederlands brillenmerk pakt het anders aan. Op de website van Luiz David staat een lookbook met daarin foto's van klanten met zijn zonnebrillen. Doodnormale mensen die met de zonnebril op de foto zijn geweest in het oh zo mooie Italië of gewoon als selfie in de achtertuin. Vervolgens hebben zij deze foto gepost op hun social media met de hashtag #LuizDavid en die komt vervolgens terecht in het lookbook van Luiz David. Deze foto's kunnen potentiële klanten inspireren om de juiste sunnies te vinden en te zien hoe jouw musthave bril bij anderen staat. 
 

'gewoon' iemand 

"Onze klanten vinden het fijn om te zien hoe de zonnebril staat bij een 'gewoon' iemand inplaats van bij een fotomodel. We hebben de indruk dat onze klanten denken: "Als de zonnebril bij die persoon goed staat, dan zal deze mij vast en zeker ook wel goed staan. Wij moedigen klanten aan om, onder vermelding van onze hashtag, foto's van zichzelf met de zonnebril te plaatsen op social media netwerken", aldus Christiaan Bakker, eigenaar van Luiz David. 

Merken als Calvin Klein, New Balance en Nike werken al met deze vorm van 'selfiemarketing', Luiz David is de eerste in Nederland die de sprong waagt.

Beginbeeld: Manners.nl

Liefs, Renée


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Dit zijn de beste telefoons om selfies mee te maken
Ben jij ook zo dol op het maken van selfies? Zo dol zelfs dat 99% van je …»
Weird: masturbatiepauze is nu het nieuwe ding op werk
Dat werken stress geeft weten we allemaal. Steeds vaker hebben mensen een …»
#Braless: Kendall Jenner doet een Kim Kardashian en showt ee…
Oehlala! Kendall Jenner gaat voor een wel heel gewaagde outfit tijdens een dagje …»
#Collarbone challenge: weer een bizarre social media trend o…
In China is wederom een nieuwe bizarre challenge ontstaan waardoor er nu foto's …»
#Dadbod: 8x celebs met de hotste dadbods
Sinds deze week is de 'dadbod' helemaal booming. Voor diegene die onder een …»
#fakecationing, de internet trend onder niet-vakantiegangers
Een dagje naar de maan, een middagje op een onbewoond eiland doorbrengen, een …»
#Fitgirlcode, dé Nederlandse health website
#FITGIRLCODE is een online community die vrouwen inspireert en motiveert …»
#grannyhair oftewel grijs geverfd haar: yay / nay voor deze …
Grijs haar iets voor oudere mensen? Think again, het is namelijk dé trend op …»
#Hairenvy: 9x de mooiste krul kapsels van celebs
Helaas ben ik zelf niet gezegend met lange golvende krullen. Mijn haar is zo steil …»
#ImNoAngel campagne gaat de strijd aan met Victoria's Secret
Het Amerikaanse lingeriemerk Lane Bryant haalt met haar nieuwste …»
#Nomakeup: celeb selfies zonder make-up
Tegenwoordig delen celebs alles met hun fans dankzij social media. Wat ze aan …»
#Rokjesdag: shop de mooiste rokjes voor het warme weer
Yay! Rokjesdag is eindelijk hier. Al weken zitten we te wachten tot het …»
#Tallgirlproblems: 5x kleding- en online shoptips voor lange…
Nederland staat niet alleen bekend om haar molens, gelegaliseerde drugsbeleid, …»
#TheDress part 2: welke nagellak matcht bij deze schoenen?
En ja hoor, het is weer gebeurd! We zijn net allemaal een beetje over de sensatie …»
& Other Stories breidt beautylijn uit met yummie eaux de toi…
Yay! Onze favo Zweedse winkel & Other Stories breidt haar beautylijn uit met …»
& Other Stories gebruikt 'echte vrouwen' als modellen voor l…
& Other Stories heeft een bijzondere lingeriecampagne neergezet die net iets …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top