Primark did it again... De Ierse budgetketen ligt weer onder vuur, slechts een maand nadat de kledingwinkel negatief in het nieuws kwam door schokkende labels die gevonden waren in verschillende Primark kledingstukken.
Dit keer ligt het niet aan ingenaaide kledinglabels met schokkende teksten, maar aan een etalagepop in een filiaal in het Schotse Glasgow. De mannequin, gekleed in een bikinitop en geprinte broek, is zo gemaakt dat de ribben van de pop te zien zijn. Een verontwaardigde klant maakte een foto van de etalagepop en verspreidde deze via social media.
Ze vroeg Primark of het nou echt nodig was dat mannequins duidelijk zichtbare ribben hebben en of de budgetketen niet beter etalagepoppen in verschillende lichaamsvormen kan gebruiken. Al snel was de tweet van Mel Fraser ruim 1400 keer geretweet en vervolgens kreeg ze excuses van de budgetketen.
Mel Fraser vindt dat een naar haar mening te dunne etalagepop een verkeerde indruk kan wekken bij de jonge Primark doelgroep. Ze is bang dat jonge, onzekere meisjes denken dat dit het ideaalbeeld is en dat is volgens haar niet de bedoeling. Ook zegt ze: "If you are going to have mannequins that are thin then they should at least be presented alongside other body shapes so not to enforce the message that very thin is the only desirable or acceptable body shape for women."
Primark bedankte Mel Fraser voor haar tweet en uitleg en vroeg haar om welk flilaal het ging. Daarna beloofde Primark op onderzoek uit te gaan. Inmiddels is de mannequin uit de etalage gehaald en heeft de keten beloofd om deze pop niet meer op zo'n manier te presenteren.
De mannequin waarvan de ribben duidelijk zichtbaar zijn.
Een reactie van Primark op de tweet van Mel Fraser.
Primark bedankt Mel Fraser voor haar oplettendheid.
Bron: Daily Mail
Liefs, Laurien