
Victoria's Secret zorgt voor behoorlijk veel opschudding in Engeland en zo ook in andere delen van de wereld. Het wereldberoemde lingeriemerk lanceerde een nieuwe campagne met de zin "The perfect body", waar de Victoria's Secret modellen voor poseren. De Amerikaanse keten suggereert dat hun modellen het perfecte lichaam hebben. Wait what?
Het is wat, de geweldige Dove campagnes die ons leren om van ons lichaam te houden worden in een klap weggebonjourd door Victoria's Secret. De nieuwste campagne van de Amerikaanse keten richt zich op het perfecte lichaam en de ultra dunne Victoria's Secret modellen poseren hiervoor. Nou daar gaat ons zelfvertrouwen, we moeten volgens het lingeriemerk allemaal een lichaam à la Doutzen Kroes, Adriana Lima en Candice Swanepoel hebben. Uh... De hele campagne gaat over een nieuwe beha die op de markt wordt gezet genaamd 'Body', maar de boodschap 'The perfect body' die op de advertenties staat is volgens honderden Britse dames ongezond en schadelijk voor het zelfvertrouwen.
Petitie
Er is in Engeland meteen een petitie, Change.org, opgesteld door een aantal studenten van de Universiteit van Leeds. "A brand like Victoria's Secret is hugely popular in America and in the UK, and they mainly market to young woman. It's really hurtful to women's self-esteem. I'd like them to apologise and take accountability for choosing the wrong words for the campaign," aldus studente Frances Black, oprichtster van de petitie. Tot nu toe zijn er ruim 1.800 handtekeningen verzameld. Het lingeriemerk heeft nog niet gereageerd op de negatieve reacties en de petitie.
Of Victoria's Secret het met opzet heeft gedaan of niet, een beetje vreemd is het wel. Wat vinden jullie? Geef je reactie en maak kans op een giftcard van 25 euro voor jouw fav' shop.
UPDATE: Victoria's secret verandert slogan
Het lingerielabel Victoria's Secret heeft onlangs haar slogan veranderd. In plaats van 'The Perfect Body' staat er nu 'A Body for Everybody' op de advertenties. De tekst is echter alleen aangepast op de website van de Amerikaanse keten, de slogan 'The Perfect Body' is nog wel te zien op posters in en rondom de winkel. Victoria's Secret heeft nog geen commentaar gegeven. De studenten van de Universiteit van Leeds hebben tienduizenden reacties ontvangen op hun petitie.
Het is alleen niet duidelijk of deze petitie invloed heeft gehad op de beslissing van Victoria's Secret om de slogan op de advertentie te veranderen. "We are absolutely overjoyed by the news that Victoria's Secret have changed the wording on their website from 'The Perfect Body' to 'A Body For Everybody'. We feel that this change reflects a more inclusive and healthy message." De studenten gaan echter door met hun actie, totdat de Amerikaanse keten de tekst op de posters in de winkels ook heeft aangepast.
Beeld: Telegraph.co.uk, Victoria's Secret, Dearkates.com
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF