27 augustus 2015 09:00 door: Renée

11X tips en trucs om gewicht te verliezen

Geen zin om uren te zwoegen in de sportschool en heb je al helemaal geen zin om je dinner dates met vriendinnen over te slaan? Check dan eens de volgende 11 simpele tips en trucs om toch je lichaam in shape te houden zonder daar al te veel voor te doen. Verander je eetgewoontes, je manier van eten en, het allerbelangrijkste, gun jezelf een cheatday. Check alle tips en trucs hieronder en verlies gewicht! 

We verlangen allemaal naar een gezonde levensstijl en die is dichterbij dan je denkt. Pas de volgende 11 simpele veranderingen toe en sta versteld, in no time zul jij gewicht verliezen. Behalve als je de Milka repen niet kunt laten liggen natuurlijk. You're welcome! 

1. Beweeg tijdens reclames. Hoe slim is het om tijdens de vijf minuten durende reclame van je favoriete serie even wat oefeningen te doen? Check bijvoorbeeld deze simpele billen workout.

2. Drink zwarte en groene thee. Zwarte en groene thee versnellen de vetverbranding, zorgen ervoor dat je minder stress hebt en zullen je cholesterolgehalte verlagen. Tea time! 

3. Doe aan krachttraining. Door spiermassa op te bouwen, verbrand je meer lichaamsvet. Wist je dat als je een uurtje aan krachttraining doet, je zo'n 450 calorieën verbrandt? Het voordeel van krachttraining is dat je spieren na je workout ook nog calorieën verbranden. 

4. Gooi gember in je smoothie of thee. Door gember te eten verbetert je stoelgang, krijg je minder honger en versnelt je stofwisseling. Ook ontgift het je lichaam en bevat het nauwelijks calorieën. Waar wacht je nog op? 

5. Wacht 30 minuten met eten na je diner. Zin in een toetje? Wacht even! Na dertig minuten kan je lichaam je precies vertellen of je nog honger hebt of niet. 

6. Eet langzaam. Je hebt vast al eens gehoord dat het verstandig is zo'n 20 keer op je hap te kauwen. Hoe langzamer je eet, hoe sneller je vol zit. Ook komt je spijsvertering dan sneller op gang, handig! 

7. Neem de trap. Inkoppertje, neem de trap in plaats van de lift. Uit onderzoek blijkt dat mensen gemiddeld twee kilo per jaar aankomen, neem dus de trap. Zo'n twee tot drie minuten op de trap kunnen er net voor zorgen dat die 2 kilo er bij jou niet aankomt. 

8. Neem je eigen lunch mee. Wanneer je je eigen gezonde lunch meeneemt, word je minder getriggerd door al het lekkers wat er op je werk te vinden is. Neem restjes mee van de vorige dag of probeer food prepping. 

9. Eet minimaal 500 gram groenten per dag. Je kunt nooit genoeg groente eten, het voorkomt ziektes, verbetert je stoelgang, houdt je fit, zorgt voor energie en zit boordevol vitamines en mineralen. Probeer dus wat meer groente te eten op een dag. 

10. Eet kleine porties gedurende de dag. Houd je stofwisseling actief door de hele dag kleine, ik herhaal kleine, porties te eten. Je verbruikt op deze manier meer calorieën, tenzij je natuurlijk calorierijke etenswaren naar binnen werkt. Op deze manier is het ook makkelijker om je dieet vol te houden. 

11. Gun jezelf een cheatday. Al eerder deelden we dat een dag in de week flink zondigen helemaal niet zo slecht voor je is. Je zult jezelf flink vol moeten proppen met calorierijk eten, wil je wat aankomen. Gebruik die dag dan ook om te genieten van je favoriete snacks en om zo weer vol goede moed aan een nieuwe gezonde week te beginnen. 

Beeld: Pinterest
Bron: Elitedaily.com

Liefs, Renée

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Vergeet de Color Run, jij wil meedoen aan de Bubbel Run! 
Tegenwoordig bestaan er allerlei leuke runs, denk aan de Color Run of de Obstacle …»
Stop met epileren: De Unibrow is hot
Ben jij ook altijd in de weer met jouw wenkbrauwen? En ga jij de deur niet uit als …»
Vrouwen die vaak sushi eten zijn slimmer
We looooove sushi! Wij kunnen er mee ontbijten, lunchen en avondeten. Je kunt …»
Last van hooikoorts? Gin tonic helpt!
Heb jij elk jaar weer last van die irritante hooikoorts? Je hebt een loopneus, tranende …»
Met deze sporten kun je heel snel vet verbranden
Bewegen is belangrijk om fit te blijven. Ook helpt het natuurlijk als je een paar …»
Heeft jouw vriend een baard? Dan heb je een langere relatie!
Tegenwoordig laten veel mannen hun baard staan. Niet alleen omdat het mega trendy …»
Zo kleed je je deze Koningsdag stylish
Jihaaa! Vrijdag is het weer zover, dan is het Koningsdag. Natuurlijk wil jij er …»
Nieuwe trend: uitgegroeide gelnagels
De dagen voor je afspraak om je nagels te doen schaam je je toch altijd een …»
Over de volgende dingen hoef je je niet schuldig te voelen b…
Een break-up is nooit leuk, of jullie nu een aantal jaar samen waren of ‘maar’ …»
Deze simpele dingen geven jouw zelfvertrouwen een boost
Af en toe kunnen we wel wat extra zelfvertrouwen gebruiken… Omdat je bijvoorbeeld …»
Zo kun je je voorbereiden op je eerste keer sporten na een l…
Heb jij al jaren niets meer aan sport gedaan, maar wil je binnenkort het sporten …»
Herkenbare dingen voor mensen die snel verbranden
Ben jij bij lekker weer standaard zo rood als een kreeft? En dan vooral op …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top