27 augustus 2015 07:00 door: Renée

11X tips en trucs om gewicht te verliezen

Geen zin om uren te zwoegen in de sportschool en heb je al helemaal geen zin om je dinner dates met vriendinnen over te slaan? Check dan eens de volgende 11 simpele tips en trucs om toch je lichaam in shape te houden zonder daar al te veel voor te doen. Verander je eetgewoontes, je manier van eten en, het allerbelangrijkste, gun jezelf een cheatday. Check alle tips en trucs hieronder en verlies gewicht! 

We verlangen allemaal naar een gezonde levensstijl en die is dichterbij dan je denkt. Pas de volgende 11 simpele veranderingen toe en sta versteld, in no time zul jij gewicht verliezen. Behalve als je de Milka repen niet kunt laten liggen natuurlijk. You're welcome! 

1. Beweeg tijdens reclames. Hoe slim is het om tijdens de vijf minuten durende reclame van je favoriete serie even wat oefeningen te doen? Check bijvoorbeeld deze simpele billen workout.

2. Drink zwarte en groene thee. Zwarte en groene thee versnellen de vetverbranding, zorgen ervoor dat je minder stress hebt en zullen je cholesterolgehalte verlagen. Tea time! 

3. Doe aan krachttraining. Door spiermassa op te bouwen, verbrand je meer lichaamsvet. Wist je dat als je een uurtje aan krachttraining doet, je zo'n 450 calorieën verbrandt? Het voordeel van krachttraining is dat je spieren na je workout ook nog calorieën verbranden. 

4. Gooi gember in je smoothie of thee. Door gember te eten verbetert je stoelgang, krijg je minder honger en versnelt je stofwisseling. Ook ontgift het je lichaam en bevat het nauwelijks calorieën. Waar wacht je nog op? 

5. Wacht 30 minuten met eten na je diner. Zin in een toetje? Wacht even! Na dertig minuten kan je lichaam je precies vertellen of je nog honger hebt of niet. 

6. Eet langzaam. Je hebt vast al eens gehoord dat het verstandig is zo'n 20 keer op je hap te kauwen. Hoe langzamer je eet, hoe sneller je vol zit. Ook komt je spijsvertering dan sneller op gang, handig! 

7. Neem de trap. Inkoppertje, neem de trap in plaats van de lift. Uit onderzoek blijkt dat mensen gemiddeld twee kilo per jaar aankomen, neem dus de trap. Zo'n twee tot drie minuten op de trap kunnen er net voor zorgen dat die 2 kilo er bij jou niet aankomt. 

8. Neem je eigen lunch mee. Wanneer je je eigen gezonde lunch meeneemt, word je minder getriggerd door al het lekkers wat er op je werk te vinden is. Neem restjes mee van de vorige dag of probeer food prepping. 

9. Eet minimaal 500 gram groenten per dag. Je kunt nooit genoeg groente eten, het voorkomt ziektes, verbetert je stoelgang, houdt je fit, zorgt voor energie en zit boordevol vitamines en mineralen. Probeer dus wat meer groente te eten op een dag. 

10. Eet kleine porties gedurende de dag. Houd je stofwisseling actief door de hele dag kleine, ik herhaal kleine, porties te eten. Je verbruikt op deze manier meer calorieën, tenzij je natuurlijk calorierijke etenswaren naar binnen werkt. Op deze manier is het ook makkelijker om je dieet vol te houden. 

11. Gun jezelf een cheatday. Al eerder deelden we dat een dag in de week flink zondigen helemaal niet zo slecht voor je is. Je zult jezelf flink vol moeten proppen met calorierijk eten, wil je wat aankomen. Gebruik die dag dan ook om te genieten van je favoriete snacks en om zo weer vol goede moed aan een nieuwe gezonde week te beginnen. 

Beeld: Pinterest
Bron: Elitedaily.com

Liefs, Renée


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Dus dit kan er al voor zorgen dat je sneller aankomt
Eet jij altijd gezellig aan de lunchtafel met al je collega's, ga je een eindje …»
Dit is wat mannen zoeken in een vrouw
Mocht je denken dat mannen nog steeds op zoek zijn naar vrouwen met grote …»
Zo hoor je dus eigenlijk bikini's te passen, oeps!
Je kent het wel, je gaat je favoriete winkel binnen op jacht naar de perfecte …»
Zo oneerlijk, dit is waarom jij meer zweet dan je vriendinne…
Het leven is soms helemaal niet eerlijk! Hoeveel je vriendin ook aan het sporten, …»
Hiermee moet je rekening houden als je een relatie break wil
Als het even niet zo goed gaat in een relatie denken koppels meteen aan aan …»
7 herkenbare momenten voor mensen die altijd honger hebben
Altijd zin in eten? Dan zul jij je sowieso herkennen in de volgende video. Buzzfeed maakt de …»
Kerstmuziek luisteren is slecht voor je gezondheid
Heb jij ieder jaar ver voor kerst je speciale kerst playlist alweer klaar en ga …»
Uitgedroogde mascara? Zo fix je het in een handomdraai
Of je nou mascara van drie euro of 30 euro gebruikt, je wilt hem het liefste …»
Dit is waarom je 's nachts met een knot moet slapen!
Vroeger ging je naar bed met strakke, pijnlijke vlechten in de hoop dat je de …»
Mode-walhalla Urban Outfitters geopend in Amsterdam
Boek je citytrip Antwerpen maar om voor een enkeltje Amsterdam, want voor Urban …»
Shopverslaving: ‘Liever elke dag soep met brood, dan een d…
Je kunt bijna elke vrouw wel wakker maken voor een weekendje shoppen in New York, …»
Droge lippen? Met dit DIY 'lippenmasker' kom je snel van je …
Droge lippen, het is een van die vervelende beautykwaaltjes dat vooral voorkomt …»
8x de mooiste bontkleedjes voor in je woning
We love fur! Bontjassen, bontsjaals, bontmutsen en tegenwoordig als kleedje …»
Pressday 3: Fall / Winter '14/'15 trends gespot
De zomer is nog niet eens begonnen of de fall/winter collecties van 2014/2015 …»
OOTD inspiratie: minimal weekend outfits van Won Hundred
Yay, it's Friday! Over een paar uurtjes begint het weekend weer en onze agenda …»
Cadeautips voor de kerstdagen deel 1: voor haar
It's almost Christmas! Geen idee wat je onder de kerstboom wilt hebben? Of …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top