16 januari 2015 19:00 door: Laurien

10X zo krijg je meer energie in de wintermaanden

Het is niet gek dat je je in de wintermaanden moe en futloos voelt en weinig energie hebt. Dat is nu eenmaal wat dit seizoen met ons doet: van de donkere dagen en het natte weer wordt niemand vrolijk, toch? Gelukkig zijn er heel wat dingen die je kunt doen om wat meer energie te krijgen!

Het liefst hangen we de hele avond en graag ook de zondag op de bank. Lang leve Netflix, warme dekens en thee. Helaas doet dit niet veel goeds voor je energielevel en wordt het alleen maar moeilijker om uiteindelijk van die bank af te komen. Als je onderstaande tien stappen opvolgt in de winter, dan zul je merken dat je energielevel weer omhoog gaat, zonder teveel aanpassingen.

1. Zoek de zon op! Ga lekker naar buiten op een zonnige weekenddag, maak een wandeling over het strand bijvoorbeeld. Of doe helemaal luxe en vertoef een weekje op een tropisch eiland.

2. Direct je bed uit. Vergeet die snooze button en kom meteen je bed uit zodra de wekker gaat, hoe verleidelijk het ook is om nog even te blijven liggen. Als je blijft liggen verstoor je je hormonen waardoor je uiteindelijk alleen maar vermoeider je bed uit stapt.

3. Beweeg. Yep, ook wij ploffen na werktijd het liefste op de bank en komen er de komende uren niet meer vanaf, maar dat helpt niet voor je energielevel. Door te bewegen maak je endorfine aan en daar krijg je weer energie van. Dus loop een rondje om het park of zoek de sportschool op. Motivatie nodig? Lees dan ons artikel met 7 trucs om meer sportmotivatie te krijgen.

4. Drink genoeg water. Je wordt sloom en moe als je te weinig vocht binnenkrijgt, dus zet een fles water op je bureau en zorg ervoor dat deze op is aan het einde van de dag. Thee is ook prima natuurlijk.

5. Ontbijt goed. Door te ontbijten komt je spijsvertering op gang en dat zet je lichaam aan het werk. Helaas gaat een latte macchiato niet op als ontbijt, maar denk aan yoghurt, fruit, volkoren brood en ei.

6. Zorg voor genoeg slaap. Het schijnt dat je meer slaap nodig hebt in de wintermaanden, maar lang uitslapen hoort daar dan weer net niet bij. Kies ervoor om juist een uurtje eerder naar bed te gaan, voor een uitgeslapen gevoel.

7. Eet gezond. Oliebollen, warme chocolademelk, banketstaaf en kerstkransjes zijn natuurlijk hartstikke lekker, maar zitten vol suikers en daarvan daalt je energielevel enorm. Zorg daarom voor voldoende groente en fruit, vooral bessen geven je veel energie.

8. Ruim op. Dit seizoen brengen we veel meer tijd binnen door dan in de zomerperiode, dus zorg voor een opgeruimd en gezellig huis. Dit geeft rust in je hoofd.

9. Kies voor kleinere porties eten. Eet, bij een sloom gevoel in je lichaam, meerdere kleine maaltijden per dag. Zo krijgt je lichaam gedurende de dag energieboosts waardoor je actief blijft.

10. Onderbreek je werkzaamheden. De hele dag binnen zijn en achter je computer zitten, doet je energielevel weinig goeds. Loop daarom na je lunch buiten een rondje of doe wat rek en strek oefeningen tussen al het werk door.

Bron: Telegraaf
Beeld: Pinterest

Liefs, Laurien


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Zo wordt je zolder een trendy logeerkamer
Vaak een verloren ruimte in je woning, de zolder. Velen gebruiken het als rommelhok …»
Healthy chips van zoete aardappelen
Er zijn ontelbaar verschillende chipssoorten in de supermarkt te vinden. Van een …»
Nieuw onderzoek: elk broodje knakworst kost je 35 minuten va…
Eet je het liefst elke dag een broodje knakworst en gaan ze er zeker goed in wanneer …»
Liefhebber van gouden, rosé goud of zilveren sieraden? Dit …
Sieraden geven net een beetje dat extra! Het maakt je look af en het staat overal …»
Warme chocolademelk met Malibu 
Als we de weersvoorspellingen moeten geloven gaat vanaf vanavond het herfstige weer …»
Zo ruik je jouw parfum de hele dag!
Wanneer je jouw favoriete parfum opspuit hoop je natuurlijk dat het de hele dag …»
Toffe winterjassen voor jou en je partner
Of je nu wil of niet: het koude en regenachtige weer is alweer begonnen! Regen, …»
Handige tip en oplossing tegen schurende bovenbenen
De zomer is altijd een struggle. Je wil graag leuke rokjes of jurkjes aan, maar …»
Zo richt je jouw thuiskantoor perfect in!
Nu de meeste mensen al een jaar thuiswerken is een goed kantoor in je woning een …»
O NEE! De lage heupbroeken komen weer in de mode 
We waren net zo blij met de hoge broeken van nu, jij ook? Dan zal het nu ook wel …»
Dit wil je: hangstoel voor je huisdieren
Tijdens het heerlijke weer van deze week wil je natuurlijk niets liever dan in de …»
Wat? Je kunt écht een allergie hebben voor sporten!
‘Oké, op de eerste dag van de nieuwe maand begin ik echt met sporten …»
Burrito Bowl: dit wil je vandaag nog maken! 
Ben je dol op burritos en alles wat te maken heeft met de Mexicaanse keuken? Dan …»
Wow! Je kunt aankomen van het ruiken aan eten 
Eén ding is duidelijk: wat houden we toch van heerlijk eten. Het liefst eten …»
Oranje door de zelfbruiner? Deze bruisbal is je redder in no…
Je herkent het wel, je bent zo wit als een spook en wil een beetje extra tan op …»
Fashionlab geeft weg: 14 karaat gouden oorbellen met parels
Welke vrouw wordt er nu niet blij van parels? Mooie oorbellen met parels, een ketting …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top