
Jij hebt eindelijk die sollicitatie op jouw droombaan weten te strikken, je bent supergoed voorbereid en hebt er alle vertrouwen in. Maar wat nou als het bedrijf besluit om iedereen op social media op te gaan zoeken? Ben je dan nog steeds zo zeker van je zaak? Net niet die baan krijgen, omdat iemand anders een verzorgder social media account heeft is wel erg zuur. Gelukkig hebben wij wat tips die helpen bij het inzetten van social media voor je carrière!
Jouw social media accounts spelen in bedrijven steeds meer een rol bij de beslissing of jij die droombaan nou wel of niet krijgt. Tegenwoordig zoeken veel meer bedrijven eerst de sollicitanten op via social media, voordat zij een beslissing nemen. Ben jij er nou niet zo zeker van of je Instagram en Facebook wel worthy enough zijn? Hieronder hebben wij wat handige tips die jou hierbij kunnen helpen!
Op je Facebook account kunnen soms wat embarrassing foto's van jezelf verschijnen of foto's die echt alleen leuk zijn voor je privéleven, omdat je vrienden je hierin taggen. Daar is ook helemaal niks mis mee, maar het is toch wel handig om hier rekening mee te houden. Stel bijvoorbeeld in dat deze foto's niet zichtbaar zijn voor onbekenden die jouw profiel bekijken. Daarnaast kan je op Facebook ook je publieke profiel zien. Dit kun je doen door rechtsboven op het slotje met de drie stepen ernaast te klikken. Klik vervolgens op 'wie kan mijn inhoud zien?' en daarna op 'weergeven als'. Op deze manier zie je meteen hoe mensen, waarmee je niet bevriend bent, jouw profiel zien.
Voor Instagram geldt eigenlijk hetzelfde als op Facebook. Zorg dat er niet al te rare/niet geschikte foto's of téveel selfies opstaan. Plaats bijvoorbeeld foto's van dingen die je interesseren op persoonlijk of professioneel gebied. Zo kom je serieuzer over en maak je ook op je social media een goede indruk.
Tweet naast eigenlijk nutteloze informatie als: 'nu tv kijken' en 'het regent alweer buiten' ook eens wat interessants over jezelf. Tover je Twitter nou niet om tot een media met al je emotionele uitlatingen over van alles en nog wat, maar over dingen die je interesseren op persoonlijk- en op werkgebied. Wie weet krijg je zo meer connecties of conversaties met experts in jouw vakgebied.
Zorg dat je jouw Linkedin profiel een beetje up-to-date houdt. Wanneer je actiever bent op Linkedin krijgen je contacten hier steeds een melding van. Zo blijf je in beeld en door gebruik te maken van relevante termen voor jouw vakgebied bereik je meer mensen.
Beeld: Pinterest
Bron: Harperbazaar.nl
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF