Het is borstkankermaand, de gehele maand oktober staat in het teken van deze verschrikkelijke ziekte die talloze vrouwen treft. Stella McCartney besloot een lingerielijn te ontwerpen voor het goede doel Breast Cancer Awareness Month. Hier heeft ze een aantal mooie, bijzondere redenen voor.
De moeder van de Britse ontwerpster Stella McCartney is op 56-jarige leeftijd overleden aan borstkanker. Het is dan ook niet zo gek dat de ontwerpster met liefde meewerkt aan dit borstkanker project. "There are so many woman affected by this terrible disease and even more people affected by the loss of the incredible women in their lives," aldus McCartney. Ze besloot een lingerielijn te ontwerpen voor de Breast Cancer Awareness Month.
De designer vindt dat we in deze tijd voldoende aandacht voor borstkanker moeten vragen. "Raising awareness on breast cancer is critical. I wanted to remind woman that when they wear this set, the first thing they put on in the morning, to keep op top of their health and visit their doctor regularly." En daar zijn we het natuurlijk mee eens. Kate Moss is het model in de campagne en is te zien met een Pink Ribbon lintje op haar tepels.
Linda McCartney centrum
Een groot deel van de opbrengst van de collectie investeert McCartney in haar Linda McCartney centrum. Dit is een initiatief die ze startte ter nagedachtenis aan haar moeder. Het geld wat hier wordt opgebracht, wordt gebruikt om een mammografieruimte (hiermee wordt gecheckt op borstkanker) in het centrum te kunnen financieren.
De prijzen van de lingeriesetjes variëren van €31 tot €63. Waar we ze kunnen inslaan is nog niet bekend, we houden je op de hoogte.
Beeld: Stella McCartney
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF