
De zomer is nog niet eens begonnen of de fall/winter collecties van 2014/2015 hangen alweer in de showrooms. De redactie bezocht vorige week de leukste persbureaus om inspiratie op te doen voor de komende herfst en winter. Vorige week donderdag bezochten editor Laurien en ik maar liefst vier PR bureaus en kwamen we heel wat hebbedingetjes tegen voor komende herfst en winter. Ray-Ban sunnies anyone?
Rond een uur of 9 meeten editor Laurien en ik elkaar in Amsterdam West. Al snel komen we erachter dat we goed voorbereid gekleed zijn op onze drukke dag. Met beiden onze Nike Roshe Runs aan onze voeten (#twinning) kunnen we tenminste overeind blijven staan op deze dag vol met PR bureau bezoeken door heel Amsterdam. Blijkbaar was dit per ongeluk toch goed bedacht want iedereen wist dat we bij elkaar hoorden gedurende de rest van de dag.
SO PR
Als eerste komen we aan bij SO PR. Hier worden we hartelijk ontvangen door drie enthousiaste honden, altijd een leuk welkom. Voorzien van een lekkere warme thee beginnen Laurien en ik aan de tocht door de enorme showroom van SO PR. En met enorm bedoelen we echt gigantisch. We vinden hier onder andere de nieuwe collecties van Boho London, Nelly, Ilse Jacobsen, Bas Kosters, MaryMe-JimmyPaul en het leuke on trend merk van Nederlandse zusjes LA Sisters. Ook van de glimmende sieraden van het merk OOAKjewelz kunnen we geen genoeg krijgen. Na onszelf weg te trekken bij alle accessoires, beautyproducten en hebbedingen (en Laurien bij de zwarte coated leren broeken), komen we erachter dat het PR-bureau ook een eigen merk heeft. Wat dacht je van SO koffie, chocola en honing? Yummm!
|
FUSE Communications
Na een korte reis arriveren we bij Fuse Communication. Meteen wordt duidelijk dat ananassen echt een big thing zijn deze zomer, alle PR-medewerkers zijn voorzien van een pineapple shirtje. Want! Bij binnenkomst gaat onze aandacht van de ananassen al snel naar een stel hele aparte jurken van ontwerper Django. Een groot deel van de jurken blijken gemaakt van echt mensenhaar! Het merk dat ons het meest verrast is Invito. Voor het volgende seizoen heeft Invito een paar hele mooie booties en tassen in de collectie zitten. Stay tuned! Aan het eind van de showroom staan wat juweeltjes op mij te wachten. Een hele wand vol met de nieuwste Ray-Ban brillen. Ai! Na een paar passessies ben ik overtuigd dat ik er een moet hebben en krijg ik de bril niet meer uit mijn hoofd. Die staat sowieso op de most wanted wishlist. Hoewel de brillen prima voor een festival door kunnen, is de collectie eigenlijk pas voor herfst/winter. I don't mind. Wat wel helemaal geschikt is voor festivals zijn My Mochila tassen by Isabelli. Kleurrijke pouch bags die helemaal handgemaakt zijn. Festival ready! Na een photoboothsessie met Ray-Ban brillen die ik eigenlijk niet meer af wil doen, is het tijd voor een lunch break.
Iconic Studios
Na ons vol te hebben gestopt met een tosti op het terras hebben we meteen spijt. Bij Iconic wacht namelijk een enorme schaal met overheerlijke sandwiches, scones en chocolate chip cookies op ons. Hallelujah! De showroom is helemaal uitgestald met kleding en er wordt druk tussen gekeken door stylisten. We zien hier de herfst/winter collecties van onder andere Won Hundred, Clarks, By Danie en Ready to Fish. Editor Laurien is helemaal in haar nopjes want het gros van de collecties bevat donkere kleuren zoals zwart, bordeaux rood en donkerblauw. Daarnaast kan Laurien een nieuwe favo toevoegen aan haar wishlist want tijdens het persevent ontdekten we het merk BLK DNM. Je raadt het al: een collectie met grotendeels zwarte kleding. Ook maakten we kennis met een super origineel concept voor een soort accessoire voor je schoenen: Santa Ché. Deze accessoire is een soort extensie van je schoen die je er aan vast kunt maken waardoor je elke soort schoen kunt omtoveren in een nieuwe. De lange versie doet ons een beetje denken aan de Givenchy over the knee boot, die erg geliefd is onder bloggers.
PR Re:public
Last but not least komen we (na het beklimmen van een aantal helse trappen) aan bij een prachtig kantoor aan de Herengracht. Het nieuwe PR-bureau Re:public zit hier gevestigd. Het eerste wat we in ons handen krijgen is een ijsje, en tja daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Professor Grunschnabel ijs is overheerlijk en heeft aparte smaakcombinaties, daarnaast is het 100% 'vegetal natural ice' for all the veggies out there. Als we verder door de knusse showroom kijken worden we jaloers door de inrichting en krijgen we te horen dat niemand minder dan Elisah Jacobs a.k.a. de blogger achter Interior Junkie interieuradvies heeft gegeven. Naast het ijs kregen we ook een kleine preview te zien van de schoenen en accessoires van Ecco, Feliz en Luz.
Laurien en ik sloten de dag af met de niets minder dan de persopening van Forever 21 aan het Rokin! Het report daarvan kun je hier lezen.
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF