
Is het gedaan met photoshop? Als het aan het Amerikaanse merk American Eagle ligt wel. Het merk lanceerde namelijk een nieuwe campagne genaamd #aerieREAL en gebruikte geen photoshop voor de beelden. Geen gladgestreken plooien, weggeshopte muffin tops en strak getrokken buiken. Het zijn echte vrouwen zoals jij en ik. Kun jij raden wat er vervolgens met het merk gebeurde?
We zijn nog steeds een beetje onder de indruk van de nieuwste campagne van Victoria's Secret. Het merk lanceerde een reclame met de slogan 'The Perfect Body', waar talloze Victoria's Secret modellen voor poseerden. Na veel ophef en petities heeft het Amerikaanse merk hun slogan aangepast naar 'A Body For Everybody', maar vergeten doen we niet zo snel. We zijn daarom dan ook blij verrast met het nieuws van het modemerk American Eagle. Het lingeriemerk Aerie van American Eagle gaat in haar nieuwste campagne #aerieREAL voor echte schoonheid en maakt geen gebruik van photoshop. Oftewel ze blijven af van oneffenheden, tattoos, lijnen en plooien.
"What you see is really what you get"
"The models in the "Aerie Real" campaign are obviously still young, beautiful and very thin - Aerie hasn't overthrown the system - but "imperfections" (tattoos, beauty marks, lines, dimples, fat, puckering and slight stretch marks) are clearly on display," vertelt Jenny Altman, vertegenwoordiger van het merk. "What you see is really what you get with our campaign." Het zijn nog steeds modellen, ze zijn nog steeds mooi, ze zien er alleen meer uit zoals de rest van ons. "We hope to break the mold... We hope by embracing this that real girls everywhere will start to embrace their own beauty," aldus Altman.
De resultaten
Sinds begin dit jaar gebruikt het merk geen photoshop meer. En het resultaat van dit geweldige idee is opmerkelijk. American Eagle noteerde een stijging van de verkopen met maar liefst 9%. Thumbs up #aerieREAL!
Wat vinden jullie van deze campagne? Laat een reactie achter en maak kans op een giftcard ter waarde van 25 euro.
Beeld: American Eagle - Aerie
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF