
Afgelopen weekend vonden in Londen en Chicago demonstraties plaats tegen modehuis Cavalli vanwege een logo dat te zien is in de campagnes van het parfum Just Cavalli. De demonstranten lieten weten het er niet mee eens te zijn dat het logo, volgens hun een heilig symbool van het islamitsche geloof, hiervoor wordt gebruikt.
Het logo lijkt volgens de demonstrerende soefi's, aanhangers van de islam, teveel op een heilig symbool dat staat voor zuiverheid, vrede en de naam van god. De demonstranten zeggen dat het Italiaanse modehuis het symbool alleen een kwartslag gedraaid heeft.
In de campagne van Cavalli's parfum Just Cavalli poseert model Georgia May Jagger, met het logo/symbool dat als een 'tatoeage' op haar naakte lichaam te zien is. Deze campagne komt trouwens al uit 2011, maar de soefi's hebben dit blijkbaar nu pas gezien.
Demonstranten zijn beledigd
Eerder is het logo dat door Cavalli gebruikt wordt al onderzocht door een speciale commissie van de Europese Unie. Uit het onderzoek bleek dat het logo genoeg verschilt van het heilige symbool van de soefi's en dus mag het modehuis het logo blijven gebruiken. Robero Cavalli laat weten het jammer te vinden dat mensen zich gekwetst voelen hierdoor.
De demonstratie in Chicago werd georganiseerd door Nasim Bahadorani, die erg beledigd is door het gebruik van het logo: "Je kunt een symbool een kwartslag draaien, maar dat verandert de betekenis niet. Het is nog steeds de naam van god. Als je dat op de huid van een naakt model tatoeëert zeg je daarmee dat het een symbool is voor lust en zonde. Dat is enorm beledigend."
Wat vind jij? Lijkt het logo van Cavalli's parfum teveel op het heilige symbool van de soefi's?
Bron: refinery29
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF