
Calvin Klein gebruikt een 'plus size' model in hun meest iconische underwear campagne en gaat hiermee tegen de modellenmaatstaven van maatjes 34 en 36 in. De afgelopen periode is wel gebleken dat vrijwel niemand meer behoefte heeft aan ultradunne modellen en het moment om hier voor in opstand te komen gekomen is. Calvin Klein komt op het juiste moment met de juiste campagne, en dit was niet eens de bedoeling.
Lara Stone, Jourdan Dunn en Ji Hye Park stonden eerder model voor de bekende ondergoedcampagne van Calvin Klein. Dit jaar is het de beurt aan de Amerikaanse Myla Dalbesio. Myla heeft maat 38 en wordt in de modellenwereld bestempeld als 'plus size' model, onzin niet?! Calvin Klein vond Myla one of the girls, en boekte haar dus niet omdat ze een 'plus size' model is. "It's not like Calvin Klein released this campaign and were like "Whoa, look, there's this plus size girl in our campaign." They released me in this campaign with everyone else. There's no distinction. It's not a separate section for plus size girls," aldus Myla. Calvin Klein wilde gewoon een mooi campagne lanceren, met mooie foto's van een mooi model, ongeacht wat haar gewicht en maat is.
"I am receiving emails from 15 year-old girls, telling me that I have given them hope"
Myla en Calvin Klein zijn beiden van mening dat de term 'plus size' voor een maat 38 verkeerd gekozen is. En reageerden daarom allebei op de onverwachte ophef die de campagne heeft veroorzaakt.
Myla Dalbesio: "I love that after working in the fashion industry for nine years, I have finally found my place, right in the middle. Neither plus, nor straight size, I love that I can be recognised for what I am, a healthy size 10. I love that as the conversation on the internet explodes and brings greater awareness, I am receiving emails from 15 year-old girls, telling me that I have given them hope and that sharing my story has made them feel less freakish, less weird, and that they can accept their size 8 or 10 frame.
I love that I get to be a part of this conversation, about size and body image and that I get to represent a brand like Calvin Klein. They didn't introduce this campaign for shock value, they simply included what some would refer to as a "normal size" girl in their advertising, right next to other girls of varying sizes and shapes. I love that by opening this discussion, I can also (hopefully) open some doors for other models, friends of mine, that have always straddled the line between straight size and plus. True body diversity doesn't mean only sizes 0's and 2's then jumping to size 16 and up. There is a middle ground."
Calvin Klein: "The new Calvin Klein Underwear Perfectly Fit imagery features models Myla Dalbesio, Jourdan Dunn, Amanda Wellsh, Ji Hye Park and the face of the brand, Lara Stone, in several styles. The Perfectly Fit line was created to celebrate and cater to the needs of different women, and these images are intended to communicate that our new line is more inclusive and available in several silhouettes in an extensive range of sizes."
Beeld: Twitter
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF