
Barbie wordt mode-icoon! De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel besluit verschillende, modieuze kledinglijnen op de markt te zetten voor de speelgoedpop, geïnspireerd door de speelgoedpop. Mattel werkt samen met de modeketens Forever 21, Lord & Taylor en Wildfox die elk een collectie zullen ontwerpen.
Mattel vindt dat Barbie voor veel meer staat dan alleen een plastic pop. "De kleding en accessoires hebben op dit moment onze prioriteit," vertelt Jessica Dunne van Mattel. De speelgoedfabrikant besluit de speelgoedpop in een nieuw jasje te steken, een modieus jasje. De Amerikaanse modeketens Forever 21, Lord & Taylor en Wildfox werken mee aan de collecties. De ontwerpers hebben de garderobe van Barbie van de afgelopen 55 jaar volledig bestudeerd en hebben daaruit drie collecties ontworpen.
De collecties
De drie modeketens maken elk een collectie die terug blikt op een ander tijdperk. Zo maakt Wildfox een lijn geïnspireerd op de jaren tachtig, Forever 21 op de jaren negentig en Lord & Taylor op de jaren vijftig en zestig. "Veel meisjes zijn met Barbie opgegroeid, het is onderdeel van hun jeugd. We wilden ervoor zorgen dat het merk niet sterft en op deze manier bereiken we consumenten van alle leeftijden" , vertelt Dunne. Forever 21 maakt de grootste lijn met 29 stukken. Denk aan nachtkleding, sportkleding, cosmetica en accessoires. Lord & Taylor richt zich op de oudere klant met pyjama's die in de jaren vijftig en zestig veel gedragen werd. Wildfox focust zich op de kleding die Barbie daadwerkelijk in de jaren tachtig droeg. Denk aan een bikini met hoge taille en een grote ronde zonnebril.
De collectie van Forever 21 ligt vanaf 5 september in de Amerikaanse winkels, die van Lord & Taylor 15 september en die van Wildfox 15 november. Of de Barbie-collecties in Nederland te koop zijn is nog niet bekend.
Beeld: CNN
Bron: Nu.nl
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF