Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch is gezwicht voor de behoefte van de klant en gaat nu toch zwarte kleding verkopen. Dit, terwijl topman Mike Jeffries fel tegenstander is van zwarte kleding.
In de Abercrombie & Fitch winkels was voorheen geen zwart kledingstuk te vinden, het personeel werd zelfs verboden om iets zwarts aan te hebben.
De CEO van het Amerikaanse merk, Mike Jeffries, vond zwarte kleding te formeel, maar liet in 2013 weten: "We hebben niks tegen zwart. Het is erg geschikt voor bijvoorbeeld een smoking, maar het past niet bij ons label". En nu is de CEO toch gezwicht, want klanten dragen wel graag zwart. Mike Jeffries vertelt in een interview in mei dit jaar: "We passen ons aan aan de klant. De klant verandert en wij veranderen mee."
Ook het winkelconcept van Abercrombie & Fitch is aan verandering onderhevig. Zo mag er voortaan daglicht in de winkels komen, is de muziek zachter gezet en wordt er een stuk minder parfum in het rond gespoten. De nieuwe collectie zal dus zwarte kledingstukken bevatten. Onder andere een zwarte leren jas, een zwarte shorts en een rok met bloemenprint in zwart/wit,
Een tijdje terug lag het merk flink onder vuur, omdat CEO van het merk liet weten dat hij liever geen 'fat' en 'not so cool' kinderen in zijn kleding zag. Dat Abercrombie & Fitch een imagoprobleem heeft, is dus wel duidelijk.
De zwart leren jas uit de nieuwe najaarscollectie.
Bron: WWD
Liefs, Laurien