Home / Fashion / Nieuws /
Abercrombie & Fitch wil van imago af

Abercrombie & Fitch wil van imago af

Liora - 23-05-2014
Abercrombie & Fitch wil van imago af

Wait what?! Abercrombie & Fitch zonder harde muziek, donkere nachtclub sfeer en een overwhelming geur van A&F parfum? Het lijkt erop dat het Amerikaanse kledingmerk, bekend van de iconische all American comfy clothing het roer omgooit. 

Jup, Abercrombie & Fitch, het iconische all American kledingmerk heeft het licht gezien. Vanwege teleurstellende verkoopcijfers is het tijd voor een imago change, en wat voor één. Er worden drastische maatregelen genomen waardoor een aantal dingen gaan verdwijnen die het kledingmerk en de shop experience juist typeren. No worries, vooralsnog blijven de hot A&F model guys je gewoon begroeten in de winkel. Pview. 

Discotheek sfeer 

No more A&F nightclub vibes. Wie weleens bij A&F binnen is geweest, weet waar ik het over heb. Meestal staat er voor Abercrombie een aantrekkelijke jongeman die als een soort bouncer voor de deur staat en die de klanten welkom heet in de winkel. Binnenin de winkels is het erg donker en staat de 'clubmuziek' meestal op maximale volume aan. Bij binnenkomst worden ook meteen je neusgaten gevuld met een aroma van Abercrombie & Fitch parfum. Deze sfeerbeleving zal helemaal anders gaan worden. Lees: ramen die wat licht binnen laten, 25 procent minder parfumlucht en de muziek niet op standje max, maar medium.  

Grotere maten

Ook het assortiment wordt onder handen genomen. Het bedrijf gaat grotere maten verkopen. Er waren namelijk vaak klachten dat het merk alleen maar voor slanke en 'knappe' mensen bedoeld zou zijn. Ook zal in het assortiment de 'kleur' zwart worden opgenomen. Bedrijfseigenaar Mike Jeffries zou een hekel hebben aan zwart en daarom was er eerder geen enkel zwart kledingitem in de collectie terug te vinden. Daarnaast zal het merk, dat bekend staat om opvallend het merklogo op elk kledingitem te printen, minder tot geen logo's op de kleding bedrukken. 

Social media boost 

Tenslotte wil de Amerikaanse keten zichzelf meer gaan promoten via social media. Zo willen ze A&F-fans met veel Instagramvolgers in gaan zetten om reclame te maken voor hun kleding. 

Of deze drastische verandering ook echt vruchten af gaan werpen, is nog maar de vraag. Wij zijn erg benieuwd naar de ontwikkelingen rondom deze imago verandering van A&F. Vooralsnog kunnen wij het ons nog niet voorstellen, gelukkig hebben we de knappe A&F modellen nog... 

Beeld: Abercrombie & Fitch
Bron: Nu.nl, Styleite.com 

Liefs, Liora

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Yes! Op déze datum staat seizoen 4 van Emily in Pa...
21-05-2024 | Vera | 169 views | 1 like
Lifestyle / Food
placeholder image
HEMA verkoopt proteïne repen van tompouce en stroo...
20-05-2024 | Vera | 145 views | 8 likes
Lifestyle / Events
placeholder image
Tentoonstelling Dior in Kunstmuseum Den Haag
17-05-2024 | Vera | 119 views | 5 likes