17 oktober 2014 18:00 door: Renée

Dit eet je voor en na het sporten

Wanneer en wat je gaat eten voor en na het sporten is net zo belangrijk als de lichaamsbeweging zelf. Energie haal je niet uit het sporten, maar uit je eten. Oftewel voor en na je workout! Vooral het tijdstip wanneer je besluit je flink in het zweet te werken heeft effect op je benodigde voedingsmiddelen. Wij zochten daarom uit welke maaltijden je wanneer het beste kunt nemen. Sport ze!

Tegenwoordig zijn velen van ons fanatiek aan het sporten, we gaan voor een gezonde levensstijl. Maar met welk doel je ook je trainingspak aantrekt, je maaltijden voor en na het sporten zijn enorm belangrijk. We don't mind, we love food! Het is een absolute no go om met een lege maag te gaan sporten. Je lichaam heeft brandstof nodig om vet te kunnen verbranden, wanneer jij met een lege maag op de crosstrainer stapt kun je en niet lang en niet goed sporten. Maar wat eet je dan? En wanneer? Wij zochten op wat je op welk tijdstip eet.

In de ochtend
Sport jij altijd 's ochtends? Zorg er dan voor om 1 tot 2 uur van te voren een licht ontbijtje te nemen dat bestaat uit voor de helft eiwitten en de helft koolhydraten.
Bijvoorbeeld een yummie magere yoghurt met muesli en fruit. Maar ook een broodje met jam of magere vleeswaren als kipfilet of ham is prima. De rest van de dag eet je gewoon normaal.

In de middag
Wanneer je aan het einde van de middag gaat sporten kies je een half uur voor je workout voor een lichte koolhydraatrijke snack, denk aan een ontbijtkoek, banaan, eierkoek of appel. Eet na je workout een energievolle maaltijd. Neem een glas magere zuivel en een warme maaltijd met vlees of vis, rijst, pasta of aardappelen, groente en een bakje magere yoghurt als dessert. De lichte snack ligt zo niet te zwaar op je maag, waardoor je lekkerder sport. Een goed moment om aan het einde van de middag te sporten is rond 17:30/18:30. Sport een uurtje en vul je energie aan met een lekkere maaltijd. 

In de avond
's Avonds eet je 2 uur van te voren je warme maaltijd (check de maaltijd hierboven). Eet vervolgens na je workout een lichte snack als een bakje magere yoghurt met fruit. Door twee uur na je maaltijd te sporten heeft je lichaam tijd genoeg gehad om alles te verteren en om te zetten in energie. Je snack na het sporten zorgt er ervoor dat je lichaam herstelt. Toch blijft sport voor je warme maaltijd het beste, want zo vul je je energie meteen weer aan. 

Beeld: Rosalieruardy
Bron: Fitnessportal

Liefs, Renée

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Hebben: McDonald’s komt met McDelivery Night In kledingcol…
Hou jij van McDonald’s? Plaats dan op 19 september jouw McDonald’s bestelling …»
Haal je rijbewijs extra voordelig bij HEMA
Nieuw! Je kunt nu extra voordelig je rijbewijs halen bij HEMA. Voor €49,00 …»
Xenos verkoopt hondenpakje met spinnenpoten voor Halloween
Voordat je het weet is het alweer Halloween. Ga jij dit jaar iets doen op 31 oktober? …»
Kruidvat verkoopt Unicorn kruidnoten
Regendruppels die langs de ramen naar beneden glijden, de wind die langzaam de bladeren …»
Met deze afvaltips word je slapend slank!
Het klinkt natuurlijk ideaal: slapend rijk... eh, slank worden! Maar wanneer …»
De allerfijnste eyeliners van dit moment shop je hier
De eyeliner gaat nooit uit de mode. Wat opvalt is dat dit make-upproduct juist …»
McDonald's verkoopt Sharebox met kipnuggets en kaassouffles!
Hou jij van McDonald's? Ben je er vaak te vinden, maar mis je snacks met kaas? …»
Action verkoopt 'interactief honden speeltoestel' met beloni…
Wil jij iets leuks voor je hond kopen? Dan hebben wij het perfecte speeltoestel …»
10 opruimtips: een leven zonder rommel!
Met dit artikel willen wij ervoor zorgen dat jij stap voor stap een opgeruimder …»
Dunkin' donuts nu ook verkrijgbaar langs de snelweg
Ga jij vaak met de meiden op stap? Rijden jullie samen heel wat kilometers op de …»
Pop-up museum WONDR is vanaf vandaag geopend
Eerder schreven wij al over het splinternieuwe museum van Amsterdam. Maar om jullie …»
Sushi pizza voor liefhebbers van de Italiaanse en Japanse ke…
Do opposites attract? Als het aan ons ligt wel; de Italiaanse en Japanse keuken …»
Engeland krijgt gigantisch groot waterglijbanenpark
Kun jij in het zwembad geen genoeg krijgen van waterglijbanen? Dan moet je echt …»
DIY: Bijna jarig? Maak je eigen donut-wall
Waarom gebak als verjaardag traktatie? Een bord met soesjes of een slagroomtaart …»
Is je hond bijna jarig? Dit zijn de beste cadeaus! 
Is jouw trouwe viervoeter bijna jarig en wil je hem of haar dit jaar extra verwennen? …»
No bake Twix cheesecake taart: hét recept
Hou jij van taarten? Maar koop jij ze liever dan dat je ze zelf bakt? Dan brengen …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top