17 oktober 2014 16:00 door: Renée

Dit eet je voor en na het sporten

Wanneer en wat je gaat eten voor en na het sporten is net zo belangrijk als de lichaamsbeweging zelf. Energie haal je niet uit het sporten, maar uit je eten. Oftewel voor en na je workout! Vooral het tijdstip wanneer je besluit je flink in het zweet te werken heeft effect op je benodigde voedingsmiddelen. Wij zochten daarom uit welke maaltijden je wanneer het beste kunt nemen. Sport ze!

Tegenwoordig zijn velen van ons fanatiek aan het sporten, we gaan voor een gezonde levensstijl. Maar met welk doel je ook je trainingspak aantrekt, je maaltijden voor en na het sporten zijn enorm belangrijk. We don't mind, we love food! Het is een absolute no go om met een lege maag te gaan sporten. Je lichaam heeft brandstof nodig om vet te kunnen verbranden, wanneer jij met een lege maag op de crosstrainer stapt kun je en niet lang en niet goed sporten. Maar wat eet je dan? En wanneer? Wij zochten op wat je op welk tijdstip eet.

In de ochtend
Sport jij altijd 's ochtends? Zorg er dan voor om 1 tot 2 uur van te voren een licht ontbijtje te nemen dat bestaat uit voor de helft eiwitten en de helft koolhydraten.
Bijvoorbeeld een yummie magere yoghurt met muesli en fruit. Maar ook een broodje met jam of magere vleeswaren als kipfilet of ham is prima. De rest van de dag eet je gewoon normaal.

In de middag
Wanneer je aan het einde van de middag gaat sporten kies je een half uur voor je workout voor een lichte koolhydraatrijke snack, denk aan een ontbijtkoek, banaan, eierkoek of appel. Eet na je workout een energievolle maaltijd. Neem een glas magere zuivel en een warme maaltijd met vlees of vis, rijst, pasta of aardappelen, groente en een bakje magere yoghurt als dessert. De lichte snack ligt zo niet te zwaar op je maag, waardoor je lekkerder sport. Een goed moment om aan het einde van de middag te sporten is rond 17:30/18:30. Sport een uurtje en vul je energie aan met een lekkere maaltijd. 

In de avond
's Avonds eet je 2 uur van te voren je warme maaltijd (check de maaltijd hierboven). Eet vervolgens na je workout een lichte snack als een bakje magere yoghurt met fruit. Door twee uur na je maaltijd te sporten heeft je lichaam tijd genoeg gehad om alles te verteren en om te zetten in energie. Je snack na het sporten zorgt er ervoor dat je lichaam herstelt. Toch blijft sport voor je warme maaltijd het beste, want zo vul je je energie meteen weer aan. 

Beeld: Rosalieruardy
Bron: Fitnessportal

Liefs, Renée


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Nog op zoek naar een vakantiebestemming? Hongkong geeft 500.…
Als je nog geen vakantie hebt geboekt, maar wel aan vakantie toe bent, dan hebben …»
Kourtney Kardashian lanceert vaginasnoepjes
Alles wat de Kardashians verkopen is populair en loopt goed. Kourtney Kardashian …»
Leuk Valentijnscadeau: Crocs onderbroek voor je lover
Ben je nog op zoek naar een leuk cadeau voor Valentijnsdag? Zoek dan niet verder, …»
Met deze app kun je écht zien of een andere haarkleur je go…
Ein-de-lijk! Met deze app kun je echt goed zien of een andere drastische …»
7X standjes die je moet proberen als je niet snel klaarkomt
Heb jij een vriend of een bedpartner en herken je bovenstaande titel wel? Don't …»
Deze series en films komen in februari 2023 op Netflix 
Het is alweer februari! Wat vliegt de tijd toch snel voorbij. Buiten is het …»
Shocking: 7x de duurste make-up ter wereld
Nagellak voor een kwart millioen, lippenstift voor een paar duizend euro... Te …»
Dit is hét perfecte kapsel als je dun, futloos haar hebt
Heb je heel fijn haar en weet je niet meer wat je ermee aanmoet? Dan past dit …»
Hot or Not: Denim arm warmers van de ZARA
Ieder seizoen weer heeft ZARA heel wat toffe musthaves te koop. Sommige zijn zelfs …»
Is touwtjespringen de oplossing tegen je buikvet?
Je kent het misschien wel van vroeger: buiten spelen met stoepkrijt, hoelahoepen …»
Aha! Dit is waarom je eerst je haar moet knippen voordat je …
Verf jij jouw haar ook altijd eens in de paar maanden en laat je jouw haar altijd …»
7 gouden tips tegen vet haar
Last van haar dat snel vettig wordt? Wij geven je tips om te voorkomen dat je …»
Deze budget self tan facial drops wil je proberen
Heb je in de winter altijd een erg wit gezicht en ben je op zoek naar goede self …»
7 fases die je lichaam doorloopt als je stopt met alcohol
We weten allemaal huis wel dat (teveel) alcohol niet goed voor ons is. Maar wat …»
Per ongeluk een Instagram foto een like gegeven? Dit is dé …
Je herkent het wel, je scrolt door de Instagram foto’s van je crush, je ex …»
Workout bolle wangen: zo verdwijnen ze!
Heb jij bolle wangen en voel jij je daardoor net een hamstertje die voor …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top