11 november 2014 08:00 door: Renée

13X afvallen zonder te zwoegen in de sportschool

Tegenwoordig gaan we massaal voor een gezonde levensstijl. En een beetje gezond eten en drinken hoort daar vanzelfsprekend bij. Om er voor te zorgen dat je niet aankomt en zelfs afvalt, breng je het aantal calorieën wat je op een dag binnenkrijgt terug, zonder veel pijn en moeite. Met kleine aanpassingen in je dagelijkse routine val je op de lange termijn af, en voel je je natuurlijk healthy.

Je wilt afvallen, maar hebt geen tijd om elke dag te zwoegen in de sportschool. Begin dan eerst eens met het verminderen van het aantal calorieën dat je binnen krijgt. Door elke dag een beetje rekening te houden met je calorieën verbruik kun je heel simpel afvallen. Verwacht geen drastische veranderingen, maar je komt in ieder geval niet aan en zult toch op de lange termijn afvallen. Zorg er wel voor dat je niet door slaat, want wanneer je te weinig calorieën binnen krijgt zal je lichaam vet opslaan... Check de volgende easy breezy tips om minder calorieën binnen te krijgen. Succes! 

1. Drink water
Water drinken is natuurlijk erg goed voor je. Maar het helpt je ook afvallen. Drink namelijk voor elke maaltijd of op het moment dat je trek hebt in een snack, eerst een groot glas water. Je krijgt een vol gevoel en hebt vervolgens minder trek. Yay! 

2. Verklein je porties
Hoe verleidelijk is het om je bord helemaal vol te kwakken met je lievelingseten. We eten meer dan we eigenlijk nodig hebben, verklein je porties daarom met een kwart of een derde. Je zult het waarschijnlijk niet eens merken, maar je hebt er wel baat bij. 

3. Poets je tanden
Het klinkt onnodig, maar poets je tanden direct na een maaltijd om te voorkomen dat je nog iets na-eet. Met een tandpastasmaak eten is alles behalve lekker. Of neem een pepermuntje of een middeltje voor een frisse adem, deze hebben dezelfde werking. 

4. Drink groene thee
Ook thee versnelt de stofwisseling en het is gezond. Vervang daarom je theesmaakjes door groene thee en drink er een paar koppen per dag van. In de zomer kun je groene ijsthee nemen. 

5. Doe boodschappen met een volle maag
Om verleidingen te weerstaan doe je boodschappen met een volle maag.

6. Doe verstandig boodschappen
Haal zo min mogelijk yummie lekkernijen in huis en koop alleen wat echt nodig is. Zorg er voor dat je geen vooraad in huis hebt, hierdoor heb je minder slippertjes. Haal bijvoorbeeld gezonde tussendoortjes in huis als fruit, yoghurt of worteltjes. 

7. Wees gul met specerijen
Pikante specerijen als spaanse peper, cayennepeper en gember versnellen de stofwisseling. Gebruik daarom deze specerijen in plaats van zout en peper. 

8. Wees matig met alcohol
Alcohol stopt de vetverbranding en maakt je dus dikker. Probeer daarom te minderen of te stoppen met het drinken van alcohol. 

9. Vermijd deze producten
Probeer te matigen met witbrood, pasta en witte rijst. Of sla volkoren producten in.

10. Slaap genoeg
Een goede nachtrust zorgt er voor dat je stofwisseling optimaal is. 

11. Wees reëel
Deze tips zorgen er voor dat je minder calorieën binnen krijgt. Het is geen diëten of aan de lijn doen. Wees realistisch en breng het aantal calorieën dus niet drastisch terug. Want wanneer je te weinig binnen krijgt, gaat je lichaam vet op slaan. Oops! 

12. Luister naar muziek
Eten geeft ons een fijn gevoel. Muziek geeft je hetzelfde gevoel. Zin in een snack? Zet dan eerst je lievelingsmuziek op.

13. Eet geconcentreerd 
Neem vooral de tijd voor je maaltijd, kijk geen televisie en lees niet. Zorg er voordat je rustig eet en iedere hap goed fijn kauwt. Op deze manier heb je sneller een verzadigd gevoel en eet je minder. 

Beeld: Pinterest
Bron: Trendystyle

Liefs, Renée

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Oudste vrouw ter wereld verklapt haar geheim: “Blijf voor …
Wil jij minimaal 100 jaar oud worden? Dan kun je natuurlijk het beste aan personen …»
HEBBEN: een pyjama met het hoofd van jouw eigen huisdier ero…
Wil jij vandaag ook niets liever dan de hele dag in jouw bed liggen? Dat snappen …»
GAAN! Er bestaat een workshop om te leren hoe je een miljona…
Ben jij altijd liever lui dan moe en heb jij geen zin om fulltime te werken, maar …»
Ongezond afvallen: deze 9 dingen moeten we vermijden
Als mensen beginnen met afvallen willen ze zoveel mogelijk kilo's in een korte …»
Deze dingen zou je moeten doen voordat je 30 wordt
Halverwege de twintig denk je waarschijnlijk nog dat alles mogelijk is. Want …»
Handig: Je kunt je binnenkort laten inenten tegen puisten! …
Heb jij altijd al veel last gehad van puisten en ben je dit helemaal zat? Lucky …»
Dit zijn de beste workouts om je onderbuik te trainen
Voor veel vrouwen is hun onderbuik een probleemgebied en dat snappen we maar al …»
Nieuwe trend: Naakt sporten
Dat in 2018 echt alles kan, dat blijkt maar weer… Er is namelijk een nieuwe …»
Hebben: Gin & Tonic thee
Gin & Tonic is natuurlijk het perfecte drankje voor in het weekend. Stiekem …»
Voortaan sta jij makkelijk op met deze shock klok!
Vind jij wakker worden ook altijd zo’n hel? Je ligt heerlijk warm in je nestje, …»
Te handig: Nike brengt fanny pack slippers op de markt!
Nike heeft weer geniale schoenen op de markt gebracht die te handig zijn om naar …»
Zo breken jouw nagels nooit meer
Helaas zijn er maar weinig mensen gezegend met mooie en sterke nagels. Maar je gebruikt …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top