06 augustus 2015 10:00 door: Renée

10X gezonde en echt lekkere tussendoortjes

Elke dag zo rond een uur of elf en drie krijgen we ineens zin in snacks, heel veel lekkere snacks. Niet eens per se omdat we honger hebben, maar gewoon omdat het kan. Nu staan er vast snoepjes, chocolaatjes en overheerlijke koekjes op je bureau of op die van je buurvrouw waardoor je daar maar al te snel naar grijpt. Maar wat als je op de gezonde tour bent? Wat eet je dan? En hoe pimp je saaie gezonde snacks op? 

Tussendoortjes zijn niet alleen een excuus om te eten, je hebt ze ook echt nodig. Om de boel in gang te houden is het belangrijk dat we om de paar uur iets eten en dat moet natuurlijk wel iets gezonds zijn, al blijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. We worden getriggerd door ongezonde snacks en verkiezen dan ook sneller een Mars boven een sojaboon, toch? Ook zijn sommige gezonde snacks een beetje saai en dus eten we het maar niet. Stom! Ik ging op zoek en vond 10 gezonde en echt lekkere tussendoortjes

Walnoten, frambozen, popcorn en eitjes

1. Griekse yoghurt met honing en frambozen. Het vult, zit vol vezels, gezonde vetten, proteïnen en vitaminen. Zo kom je zeker weten over je middagdip heen. 

2. Walnoten en druiven. Een handjevol walnoten en een kommetje druiven zijn samen een power combinatie. Ze zitten vol goede suikers, vezels, gezonde vetten, proteïnen en zorgen voor een lang, vol gevoel. 

3. Sojabonen. Eet een kommetje sojaboontjes en je zit al op een derde van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels en proteïnes.

4. Hummus met groenten. Hummus zit vol vezels, is laag in vet en is de perfecte healthy snack in combinatie met groentes als komkommers, wortels en paprika. 

5. Banaan met pindakaas. De koolhydraten geven je energie en een opgepept gevoel en de proteïnes zorgen er vervolgens voor dat je nog uren door kunt. The British Journal of Nutrition bewees in 2013 dat pindakaas op de vroege morgen ervoor kan zorgen dat je de hele dag minder zin hebt in eten. Ook kun je er wat nootjes overheen strooien, nomnom! 

6. Popcorn. Maar dan wel zonder zout en zoetigheid. Popcorn is gewoon gepofte mais, dus prima als tussendoortje.

 

7. Peer met amandelboter en kaneel. Geen zin in een saaie peer, smeer er dan wat amandelboter op en sprinkel er een beetje kaneel overheen. Het is de perfecte koolhydraat en proteïne combinatie. Uit een studie van de Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics blijkt dat kaneel je bloedsuikerspiegel op pijl houdt. 

8. Nootjes. Combineer pinda's met walnoten, macademia noten, hazelnoten en wat je maar wilt.  Ze zitten vol eiwitten, vezels en gezonde vetten. 10 gram noten per dag zorgt er zelfs voor dat je langer leeft

9. Gekookt ei. Eieren bevatten weinig calorieën, veel proteïnes, zorgen voor een lang vol gevoel en ze zijn nog lekker ook. Je kunt er ook een beetje zout op doen, ketchup of hete saus.

10. Komkommer met feta en walnoten. Komkommers zijn de ultieme tussendoortjes, maar zijn alleen ietwat saai. Gooi er een klodder ricotta, Griekse yoghurt of wat feta op en maak het af met een walnootje voor de proteïnen. 

Je kunt natuurlijk ook in het weekend de handen uit de mouwen steken door bijvoorbeeld deze gezonde pindakaasbrownie bonbons of healthy chocolat chip cookies te maken, yummie! Geen idee hoe je gezond moet lunchen? Probeer deze lekkere salades dan eens! 

Beeld: Pinterest

Liefs, Renée

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Vergeet de Color Run, jij wil meedoen aan de Bubbel Run! 
Tegenwoordig bestaan er allerlei leuke runs, denk aan de Color Run of de Obstacle …»
Stop met epileren: De Unibrow is hot
Ben jij ook altijd in de weer met jouw wenkbrauwen? En ga jij de deur niet uit als …»
Last van hooikoorts? Gin tonic helpt!
Heb jij elk jaar weer last van die irritante hooikoorts? Je hebt een loopneus, tranende …»
Ga jij een wild weekend tegemoet? Dit shotje helpt tegen jou…
Ga jij komend weekend naar een festival, of heb jij een ander leuk feestje waar …»
Vrouwen die vaak sushi eten zijn slimmer
We looooove sushi! Wij kunnen er mee ontbijten, lunchen en avondeten. Je kunt …»
5 vegan hotspots in Nederland
Vegan eten is helemaal hot. Het is gezond, beter voor het milieu en het betekent …»
5 redenen waarom je de serie Orphan Black moet zien
Hou jij ook van goede series? Dan moet je zeker eens Orphan Black kijken! …»
De leukste vintage winkels in Nederland
Vintage kleding is hot! En de zoektocht naar mooie pareltjes is helemaal leuk! …»
Iets voor op je bucketlist: varen door Rotterdam in een jacu…
Ben jij in de zomer heel vaak op een boot te vinden, omdat je dit zo fijn vindt? …»
Dip Brows: de nieuwste wenkbrauwtrend van dit moment
Oké oké, die wenkbrauwtrends lopen op dit moment echt een beetje uit …»
Hotspots: De leukste strandtenten in Nederland
De lente is hoe we 'm gehoopt hadden: warm en zonnig. En als de de zon …»
Geen zin om Koningsdag te vieren? Ga dan dit doen!
Nog een week en dan in onze Willempie weer jarig! Natuurlijk gaat het weer één …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top