06 augustus 2015 08:00 door: Renée

10X gezonde en echt lekkere tussendoortjes

Elke dag zo rond een uur of elf en drie krijgen we ineens zin in snacks, heel veel lekkere snacks. Niet eens per se omdat we honger hebben, maar gewoon omdat het kan. Nu staan er vast snoepjes, chocolaatjes en overheerlijke koekjes op je bureau of op die van je buurvrouw waardoor je daar maar al te snel naar grijpt. Maar wat als je op de gezonde tour bent? Wat eet je dan? En hoe pimp je saaie gezonde snacks op? 

Tussendoortjes zijn niet alleen een excuus om te eten, je hebt ze ook echt nodig. Om de boel in gang te houden is het belangrijk dat we om de paar uur iets eten en dat moet natuurlijk wel iets gezonds zijn, al blijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. We worden getriggerd door ongezonde snacks en verkiezen dan ook sneller een Mars boven een sojaboon, toch? Ook zijn sommige gezonde snacks een beetje saai en dus eten we het maar niet. Stom! Ik ging op zoek en vond 10 gezonde en echt lekkere tussendoortjes

Walnoten, frambozen, popcorn en eitjes

1. Griekse yoghurt met honing en frambozen. Het vult, zit vol vezels, gezonde vetten, proteïnen en vitaminen. Zo kom je zeker weten over je middagdip heen. 

2. Walnoten en druiven. Een handjevol walnoten en een kommetje druiven zijn samen een power combinatie. Ze zitten vol goede suikers, vezels, gezonde vetten, proteïnen en zorgen voor een lang, vol gevoel. 

3. Sojabonen. Eet een kommetje sojaboontjes en je zit al op een derde van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels en proteïnes.

4. Hummus met groenten. Hummus zit vol vezels, is laag in vet en is de perfecte healthy snack in combinatie met groentes als komkommers, wortels en paprika. 

5. Banaan met pindakaas. De koolhydraten geven je energie en een opgepept gevoel en de proteïnes zorgen er vervolgens voor dat je nog uren door kunt. The British Journal of Nutrition bewees in 2013 dat pindakaas op de vroege morgen ervoor kan zorgen dat je de hele dag minder zin hebt in eten. Ook kun je er wat nootjes overheen strooien, nomnom! 

6. Popcorn. Maar dan wel zonder zout en zoetigheid. Popcorn is gewoon gepofte mais, dus prima als tussendoortje.

 

7. Peer met amandelboter en kaneel. Geen zin in een saaie peer, smeer er dan wat amandelboter op en sprinkel er een beetje kaneel overheen. Het is de perfecte koolhydraat en proteïne combinatie. Uit een studie van de Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics blijkt dat kaneel je bloedsuikerspiegel op pijl houdt. 

8. Nootjes. Combineer pinda's met walnoten, macademia noten, hazelnoten en wat je maar wilt.  Ze zitten vol eiwitten, vezels en gezonde vetten. 10 gram noten per dag zorgt er zelfs voor dat je langer leeft

9. Gekookt ei. Eieren bevatten weinig calorieën, veel proteïnes, zorgen voor een lang vol gevoel en ze zijn nog lekker ook. Je kunt er ook een beetje zout op doen, ketchup of hete saus.

10. Komkommer met feta en walnoten. Komkommers zijn de ultieme tussendoortjes, maar zijn alleen ietwat saai. Gooi er een klodder ricotta, Griekse yoghurt of wat feta op en maak het af met een walnootje voor de proteïnen. 

Je kunt natuurlijk ook in het weekend de handen uit de mouwen steken door bijvoorbeeld deze gezonde pindakaasbrownie bonbons of healthy chocolat chip cookies te maken, yummie! Geen idee hoe je gezond moet lunchen? Probeer deze lekkere salades dan eens! 

Beeld: Pinterest

Liefs, Renée


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
DIY: Deze sushi burger wil jij vanavond nog proberen!
Heb je zin in iets lekkers wat niet te moeilijk is om te maken? Maak dan een burger, …»
Zo fake je een langere en vollere staart
Ben jij ook altijd zo jaloers op die perfecte messy ponytails die je op …»
Waarom je binnenkort zeker eens op dubbeldate moet gaan
Hebben jouw beste vriend of vriendin allebei een relatie, of iemand op het oog? …»
Last van hooikoorts? Zoenen is het beste medicijn!
Heb jij al weken last van hooikoorts en ben je er nou helemaal klaar mee? Dat snappen …»
Trampoline fitness: Jouw nieuwe favoriete zomer workout
Vind je het soms moeilijk om te gaan sporten omdat je er gewoonweg echt geen zin …»
Zo kom je van die irritante rode scheerbultjes af!
Heb je zojuist alles geschoren, zitten er ineens allemaal rode bultjes. What …»
Wow: Zuid-Afrika heeft een wijnoverschot van 240 miljoen lit…
Kunnen we jou een echte wijnliefhebber noemen? Vlieg wanneer het allemaal weer kan …»
Yes! Je kunt nu jouw eigen McFlurry machine aanschaffen
Wanneer je naar de McDonald’s gaat hoort daar na het eten van een menu natuurlijk …»
Onderzoek: klagen met je collega’s zorgt voor een goede we…
Zeuren en klagen jij en je collega’s er wat op los? Van vervelende klanten …»
YES: IJs als ontbijt maakt je gelukkiger én slimmer
Eet je, zeker in de zomer, het liefst elke dag meerdere ijsjes? Vanaf nu hoef je …»
Met deze tips kun je voortaan makkelijk geld sparen
Bestaat jouw avondeten aan het eind van de maand steevast uit brood met pindakaas …»
Dit zijn de 3 leukste dating apps van 2020
Heb je nog steeds niet jouw prins gevonden en vind je dat het nu weleens tijd wordt? …»
Dit zijn de bikini trends voor zomer 2020
Nu het bijna weer mei is, is het inmiddels de hoogste tijd om op jacht te gaan naar …»
De fijnste zelfbruiners waardoor je deze zomer toch nog brui…
Waarschijnlijk ga je deze zomer niet verder op vakantie dan Tuinesië of Balkonia. …»
Deze zonnebrillen van MANGO wil jij deze zomer zéker op jou…
Over een paar dagen is het weer zover: de zomer gaat weer van start. Yes! Eindelijk …»
Zo kun je gemakkelijk calorieën verbranden tijdens een dagj…
Je huid is niet het enige wat gemakkelijk kan verbranden tijdens een lekker dagje …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top