Home / Lifestyle / Listed /
Zo krijg je meer Instagram likes

Zo krijg je meer Instagram likes

Renée - 23-08-2015
Zo krijg je meer Instagram likes

Instagram is nog steeds hotter dan hot! Ben je een beetje goed bezig, dan stromen de aanvragen van grote merken binnen en kun je hier en daar zelfs wat geld verdienen. En zeg nou zelf, wie wil er nou niet op deze manier wat leuke producten of centjes binnen halen? Om hiervoor in aanmerking te komen, zul je toch je Instagram likes wat omhoog moeten schroeven en Instagram expert Michael Kwolek weet hoe. 

Instagram blijft groeien en heeft een belangrijke rol in de modewereld. Instagrammers worden overal voor gebruikt, om items te reviewen en zelfs als modellen voor nieuwe campagnes. Maar hoe zorg je er nou voor dat je opvalt en je Instagram likes omhoog gaan? Nou zo dus. 

Let's do this

1. Likes zijn belangrijker dan comments. "Both are valuable, but the likes number is just so much bigger that it’s more of a bellwether for engagement", vertelt Kwolek. Comments zijn wel superchill, aangezien het meer moeite kost voor een persoon om te reageren, dus heeft het een hogere waarde. Maar om erachter te komen hoe goed je foto eigenlijk is zul je naar je likes moeten kijken. Zo kun je 1000 likes hebben en maar 22 reacties. 

2. Content is key! Volgens Kwolek zijn er verschillende manieren om je likes te boosten. Sommigen zijn technisch en anderen meer conceptueel, het belangrijkste is en blijft de inhoud. Als het beeld niet goed is, zullen mensen je foto niet liken. Logisch! Plaats frisse foto's van goede kwaliteit. "It’s all about whether you’re creating something that resonates, that is cool, exciting, fresh, that pops in people’s feeds, and that feels really new and unique—that’s the type of post that’s going to get the most engagement. Make sure the content really shines—that’s the first step in ensuring people are going to like", geeft Kwolek aan. 

3. Haal inspiratie uit verschillende industrieën, niet alleen uit mode. Volg niet alleen de beste modebloggers, maar check ook artiesten, fotografen en kunstenaars. "Fashion in particular is so inspired by a lot of different elements other than just fashion designers and people in that world. Often musicians actually create what becomes fashionable, so it's good for you to see how they are photographing themselves, etc., then try creating something new from your perspective."

4. Plaats niet wat iedereen al plaatst. Zie je iets wat heel veel mensen al hebben gepost? Dan is dat waarschijnlijk een teken om het juist niet te plaatsen. Geef niet toe aan Instagram clichés zoals een zonsondergang. "If you're going, 'I’ve seen this so many times', then you should avoid posting it unless you have a really unique spin on it."  

5. Tag merken en maak gebruik van campagne hashtags. Ga je naar een evenement of check je iets uit een nieuwe collectie, gebruik dan de bijpassende hashtag en krijg meer exposure. "People are going to look at what other people are creating from that event. Coachella is a huge example—it’s become a thing for a lot of brands. Coachella is on the verge of being cliché at this point, but there are tons of other interesting events happening in cities all over the U.S. Being there, being present and active, and taking interesting photos—tagging it to that event can quickly expand your engagements. If you’re looking to engage with a specific brand’s current campaign, use that hashtag, and make sure you spell it correctly!"

6. Wees geduldig. Je Instagram zal na een nachtje slapen echt niet ontploffen, geef het tijd! "It rarely, if ever, happens with anybody instantly; if you establish that personal voice and vision, that’s what’s going to get you engagement in the long run. The likes will come if you believe in what you’re creating, in your unique voice." 

7. Focus op kwaliteit en niet op de likes. Plaats foto's omdat je ze leuk vindt, niet omdat ze likes opleveren. Wees eerlijk! "Instagram is all about having a point of view and having a perspective, and that takes time to develop", vertelt Kwolek. "Focus more on the art, the content, the body of work you’re creating, and less on those numbers." 

Beeld: Pinterest
Bron: Byrdie

Liefs, Renée

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Lifestyle / Musthaves
placeholder image

Bespaar met sim only: 3 voordelen 

30-09-2024 | Vera | 15 views | 0 likes
Fashion / Accessoires
placeholder image

Horloge verkopen? Dat wordt een feestje met deze t...

30-09-2024 | Vera | 32 views | 0 likes
Fashion / Nieuws
placeholder image

6 handige shopping apps voor fashionistas

30-09-2024 | Vera | 21 views | 0 likes