Het persontbijt van vanochtend had een leuk moment moeten zijn om de nieuwe Hans Ubbink wintercollectie te bekijken. Dit nam toch een andere wending toen de man achter het label, Hans Ubbink, bekend maakte dat het bedrijf ermee gaat stoppen.
Een 1 april-grap? De Nederlandse ontwerper heeft aangekondigd te gaan stoppen met zijn gelijknamige mannen en vrouwenlabel Hans Ubbink. Het nieuws komt heel onverwachts. Nog geen twee weken geleden lanceerde het merk twee parfums en in november 2013 kondigde de kledingontwerper aan om uit te gaan breiden met eigen winkels.
De reden dat de stekker uit het bedrijf wordt getrokken is de recessie. Veel winkels die Hans Ubbink kleding verkochten zijn failliet gegaan. "De afgelopen zes maanden zijn meer retailklanten failliet gegaan dan in de dertien jaar daarvoor," vertelt de mode ontwerper aan Fashionunited.nl. Het bedrijf heeft momenteel 68 verkooppunten en dat blijkt niet voldoende om de productie te financieren. Vanaf januari 2015 stopt het merk. Hans en zijn vrouw waren vroeg met het nieuws omdat ze het zo netjes mogelijk af willen handelen. Wel laat de designer weten dat we nog niet van hem af zijn: "Ik kan niet zo goed stil zitten". Wat zijn toekomstige plannen zijn, is nog niet bekend.
Het merk Hans Ubbink werd opgezet in 2000 en begon als een kledinglijn voor mannen. Een jaar later kwam daar een damescollectie bij en twee jaar later de denimlijn 'Blue'. Vooral de mannenkleding was erg populair en typerend voor de moderne metro man.
Beginbeeld: Facebook/Hans Ubbink
Beeld: Hansubbink.com
Bron: Fashionunited.nl
Liefs, Liora