Home / Fashion / Nieuws /
Boycot Boy London door adelaarslogo

Boycot Boy London door adelaarslogo

Liora - 06-05-2014
Boycot Boy London door adelaarslogo

Het merk BOY London is al enige tijd een trendy merk dat zeer in trek is. Bloggers en celebs spotten we regelmatig met een BOY London item of zelfs een gehele outfit. Nu staat het Engelse merk onder vuur. Het logo zou teveel lijken op het adelaarslogo van de nazi's dat werd gebruikt in de Tweede Wereldoorlog. 

Wellicht is het fashionliefhebbers die het Engelse merk kennen ook al weleens opgevallen. Volgens boze consumenten lijkt het logo van kledingmerk BOY London wel verdacht veel op het symbool dat in de Tweede Wereldoorlog gebruikt werd door de nazi's. Het logo van BOY London bestaat uit de naam BOY met daarboven een adelaar met gespreide vleugels. Bijna dezelfde adelaar werd gebruikt in het symbool van de volgers van Hitler alleen hield diezelfde soort adelaar een lauwerkrans vast met daarin een hakenkruis. 

Hype

Sinds zo'n twee jaar is het kledingmerk erg populair geworden. Het label staat vooral bekend om de zwarte en witte beanies, petjes, eenvoudige truien en shirts met simpelweg alleen het logo erop gedrukt. Celebs als Rihanna, Cara Delevingne en Jessie J zien we regelmatig in een item of van top tot teen in kleding van het merk. Ook mede door bloggers die het merk dragen is het label erg bekend geworden. BOY London wordt verkocht in veel bekende winkels en webshops zoals Urban Outfitters, Asos en Selfridges. 

Boycot 

In Engeland hebben shoppers nu geëist dat het kledingmerk uit de schappen wordt gehaald omdat het logo beledigend zou zijn. Een aantal winkels hebben dit door het commentaar al gedaan. Consumenten worden opgeroepen om het merk te boycotten zolang het nog te koop is. Een woordvoerder van BOY London legt uit dat er geen overeenkomsten zijn tussen hun logo en dat van de nazi’s. "Het merk is op geen enkele manier verbonden met de nazi’s of met welke vorm van discriminatie dan ook". Volgens hem is het logo geïnspireerd op de adelaar van het Romeinse rijk: een symbool van kracht en decadentie."We willen mensen kracht geven, niet onderdrukken", vertelt de woordvoerder. Bekijk de foto hieronder en oordeel zelf. 



Wat vind jij? Lijken de logo's teveel op elkaar? 

Beeld: Pinterest, Asos.com
Bron: Nu.nl, Dailymail.co.uk 

Liefs, Liora

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Fashion / Trends
placeholder image
Sneakerness 2024 in Amsterdam
04-05-2024 | Vera | 113 views | 7 likes
Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Deze series en films komen in mei 2024 op Netflix
01-05-2024 | Vera | 82 views | 6 likes
Fashion / Nieuws
placeholder image
Fashionlab heeft een nieuwe website!
01-05-2024 | Vera | 25 views | 9 likes