Ellen DeGeneres is van alle markten thuis. Naast haar populaire tv-show, The Ellen DeGeneres Show, en haar werk als comédienne en presentatrice gaat de Amerikaanse nu ook een eigen lifestyle label op de markt zetten wat volgens haar geen klein boetieklabel wordt. Nee, Ellen denkt groots.
Anders dan dat hadden we ook niet verwacht van de alleskunner. Zo schreef Ellen drie boeken, heeft ze een eigen muzieklabel (Eleveneleven) en presenteert ze televisie shows zoals The Academy Awards en The Grammy Awards. Daarnaast won ze dertien Emmy's en maar liefst veertien People's Choice Awards. Yep, Ellen timmert goed aan de weg.
Tussen alles door gaat Ellen DeGeneres nu als ontwerpster aan de slag voor haar eigen lifestyle label E.D. wat moet worden uitgesproken als 'Ed'. Haar vrouw, Portia de Rossi, gaf Ellen deze bijnaam ooit. De eerste collectie van haar label, dat eind oktober wordt gelanceerd, zal voornamelijk bestaan uit interieurartikelen zoals borden, mokken, onderzetters, kaarsen en kussens. Ook kun je binnenkort slapen in een E.D. pyjama met bijpassende slippers.
Het plan is om uiteindelijk verschillende lijnen te lanceren zoals een modelijn met natuurlijk kleding, maar ook zonnebrillen, tassen, schoenen en horloges. Ook kun je een collectie met producten voor je huisdier verwachten. Ellen vertelt nog niet precies wat ze gaat ontwerpen: "Ik wil niet dat mensen mijn ideeën stelen".
Ellen DeGeneres zet haar lifestyle label niet in haar eentje op. Ze werkt hiervoor samen met het bedrijf Burch Creative Capital wat bezig zal houden met de financiering, distributie en de verkoop van de producten. Ellen neemt de ontwerpen op zich. En, zoals ik eerder al zei, ze denkt groots: "Ik zou dit niet doen als ik niet zou willen dat dit het grootste merk aller tijden zou worden".
Vanaf oktober kun je dus je interieur decoreren met 'Ed' producten. Vooralsnog zal het label van Ellen DeGeneres alleen online verkocht worden.
Bron: WWD en Nu.nl
Beginbeeld: Pinterest
Liefs, Laurien