Home / Lifestyle / Listed /
5 simpele tips om je chaotische leven georganiseerd te houden

5 simpele tips om je chaotische leven georganiseerd te houden

Liora - 07-01-2016
5 simpele tips om je chaotische leven georganiseerd te houden

Het is weer een nieuw jaar dus we proberen tijdens deze frisse start ons leventje helemaal op orde te krijgen. Meer sporten, gezonder eten, minder stressen en hoe kun je dit nou beter in je leven passen dan door te beginnen met een georganiseerde levenstijl? Natuurlijk laten wel wat ruimte over voor chaos en spontaniteit, maar een klein beetje ritme en organisatie kan nooit kwaad. Je zult er zelfs tijd mee winnen en de tips zijn heel simpel. 

Heb jij grote plannen om je leven drastisch om te gooien in 2016? Of wil je gewoon wat kleine aanpassingen doorvoeren zodat je minder gestresst en gezonder het nieuwe jaar tegemoet gaat? Check dan de simpele tips hieronder, want organisatie is key

1. Digitale agenda. Nou ligt het er maar net aan wat je prettiger vindt, maar sinds ik ben overgestapt van een papieren naar een digitale agenda is mijn leven een stuk makkelijker geworden. Je hebt 'em altijd bij je op je telefoon. Je kunt 'em synchroniseren met de agenda op je computer(s) en je kunt er zelfs een delen met je collega's, vrienden, partner, etc. Daarnaast hoef je niet te krassen of te bladeren als een afspraak verzet wordt. Een paar swipejes of klikken met je muis en je bent klaar. Oh en voor de vergeetachtigen onder ons, je kunt ook heel gemakkelijk een alarm instellen zodat je belangrijke afspraken niet zal vergeten! 

2. To do list. Maak aan het begin van je dag een to do list met al je taken voor die dag. Dit helpt je niet alleen te overzien wat je allemaal moet doen, maar daarnaast is er niets fijner dan taken die je hebt gedaan fysiek af te strepen van je lijstje. Om deze reden houd ik ervan om het echt op te schrijven met pen en papier, maar je kunt het natuurlijk ook digitaal op je laptop of telefoon bijhouden. Check, check, double check! 

3. Prioriteiten. Als je veel te doen hebt op een dag, zorg dan dat je prioriteiten stelt. Zet de belangrijkste dingen bovenaan je to do list en zet juist de dingen waar je heel erg tegenop ziet bovenaan zodat je deze zo snel mogelijk achter de rug hebt.



4. Opruimen. Laat alles netjes achter. Een opgeruimde ruimte stimuleert tot organisatie en geeft gewoon een lekker gevoel. Maak meteen je bed op als je opstaat, ruim de vaatwasser nog even uit voor je weggaat, ruim op je werk je bureau op voor je naar huis gaat en zo verder. Het lijken misschien kleine dingen, maar ze kunnen een groot verschil maken. 

5. Vaste dagen. Plan vaste dagen in voor specifieke taken. Kies bijvoorbeeld twee vaste dagen en tijdstippen in de week om te gaan sporten, ga aan het begin van de week boodschappen doen voor de rest van de week, en doe je was in het weekend. Zo zit je niet aan einde van de week met allerlei rotklusjes die allemaal nog last minute gedaan moeten worden. 



Heb je nog meer organisatietips? Laat het ons weten in de comments hieronder! 

Beeld: Pinterest
GIFs: Tumblr.

Liefs, Liora

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Lifestyle / Food
placeholder image
Lekker weer of niet: deze Limoncello slushie wil j...
14-09-2024 | Vera | 30 views | 0 likes
Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Vanaf nu staat Emily in Paris seizoen 4 - deel 2 o...
12-09-2024 | Vera | 83 views | 0 likes
Fashion / Trends
placeholder image
Waar moet je aan denken bij een maatje meer?
11-09-2024 | Vera | 50 views | 0 likes