
Het merk DubbelFrisss heeft afgelopen week twee nieuwe soorten alcoholvrije frisdrank op de markt gebracht, waar nu al veel om te doen is. Het gaat hierbij om de smaakjes Pornstar Martini en Strawberry Mojito.
Waar het ene kind sinaasappelsap of appelsap drinkt, kan hetzelfde kind dus vanaf nu vragen naar een Pornstar Martini of een Strawberry Mojito, maar zet dat de jonge kinderen niet aan tot drinken? Op social media krijgt het merk veel negatieve reacties. Van "geef jij je kinderen een lekker drankje dat Pornstar Martini heet? En wat leg je ze uit als ze vragen wat dit betekent?" tot "mijn mond viel open" en van "niet normaal" tot "de grenzen vervagen tegenwoordig", kwamen er voorbij.
Alcoholhoudende dranken gepromoot
Ook Wim van Dalen, directeur van STAP Alcoholpreventie en bedenker van de campagne 'Zien drinken, doet drinken' vindt de nieuwe drankjes maar een slecht idee. "De bekendheid van alcoholhoudende dranken wordt zo gebruikt om 0.0-drank te promoten. En er zijn in toenemende mate studies die laten zien dat dit een negatieve impact heeft op kinderen. Zij raken zo gewend aan het gebruik van alcohol, zelfs zonder alcohol te drinken." Een woordvoerder van verslavingsinstituut Jellinek zegt ook dat de alcoholvrije Pornstar Martini of Strawberry Mojito kinderen ertoe kan aanzetten om te drinken. "Als ik DubbelFrisss was, zou ik me daar ver van willen distantiëren."
Toch populair
Ophef of niet, de nieuwe drankjes zijn razendpopulair en in de meeste supermarkten al uitverkocht. Dubbelfriss zelf snapt de hele ophef niet zo: "Als onze mocktails iets duidelijk maken, is dat je juist géén alcohol nodig hebt om een feestje te maken. DubbelFrisss wordt al decennialang in vele smaken verkocht als frisse fruitdrank in een pak, zonder alcohol. Dat weten zowel de volwassenen als de kinderen die het kopen en drinken”, aldus de woordvoerder.
Beeld: DubbelFrisss
Bron: RTL Nieuws
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF