Home / Lifestyle / Food /
Deze healthy snack wil je meteen maken én opeten

Deze healthy snack wil je meteen maken én opeten

Renée - 12-05-2015
Deze healthy snack wil je meteen maken én opeten

Na het weekend vol drankjes en pizza's is het heerlijk om even wat gezonde snacks naar binnen te werken en dus gingen wij op zoek naar een lekkere maar gezonde snack om tussen het harde werken door van te snoepen. Dat recept hebben we gevonden: een healthy havermout snack met verse aardbeien, yummie. Check snel hoe je em in elkaar flanst en begin maar vast met watertanden, good luck! 

Nu de examens zijn begonnen en ook de werkweek weer van start is gegaan stellen we onszelf weer de grote vraag, welke snack neem ik mee en is lekker en gezond? Om nou elke dag een chocoladereep te snoepen is ook weer zo wat... De volgende healthy snack maak je binnen no time en is oh zo lekker. 

Wat heb je nodig? Voor de vulling heb je nodig: 2 eetlepels maïzena, 2 eetlepels warm water, 2 kopjes fijngesneden aardbeien, 22 ml op ahornsiroop en 1 eetlepel kristalsuiker. Voor de havermout basis en de topping heb je nodig: 200 gr haver, 1 theelepel gemalen kaneel, 240 gr ongezouten amandel boter (of pindakaas of zonnebloemzaad boter), 22 ml ahornsiroop, 60 gr appel boter (of mango, pompoen of fruitboter), 1 groot ei, 40 gr geschaafde amandelen.

Baking time! 

We beginnen met de aardbeienvulling door de maïzena met warm water te mixen, zorg er voor dat de maïzena is opgelost en het op een soort melk lijkt. Zet dit vervolgens even opzij. Voeg de aardbeien, ahornsiroop en het suiker samen in een kleine pan en breng het aan de kook op matig vuur. Haal de pan van het vuur af en roer het maïzena mengsel hier doorheen. Klop totdat alle klontjes verdwenen zijn en laat het afkoelen. 

Verwarm de oven voor op 160 graden en leg in een 8x8 bakvorm een stukje aluminiumfolie zodat de snack straks makkelijk te verwijderen is. En dan nu de topping. Meng in een grote kom de haver, kaneel, amandelboter, ahornsiroop, appel boter en een losgeklopt ei. Meng het totdat alle haver vochtig is. Haal hier zo'n 45 gram uit en giet dit in het bakblik. Druk het stevig aan en giet hier de aardbeienvulling boven op. Voeg de geschaafde amandelen toe aan het overgebleven havermengsel en crumble het over het aardbeienmengsel heen. Zorg er voor dat het goed aan elkaar plakt. 

Bak ze vervolgens zo'n 25 tot 30 minuten op 160 graden totdat de topping lichtbruin wordt. Laat ze daarna goed afkoelen en snijd ze daarna in vierkantjes of reepjes. Smullen maar! 

Beeld en bron: Sallysbakingaddiction.com

Liefs, Renée

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Lifestyle / Food
placeholder image
Vegan lemon bars: verfrissend en gezond
15-06-2024 | Vera | 69 views | 0 likes
Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Waarom het goed is om een huisdier om je heen te h...
19-06-2024 | Vera | 24 views | 0 likes
Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Nieuwe trend: micro-cheating, maar wat is het?
17-06-2024 | Vera | 0 views | 0 likes