Home / Fashion / Nieuws /
Zes grote ontwerpers gaan samenwerking aan met Louis Vuitton

Zes grote ontwerpers gaan samenwerking aan met Louis Vuitton

Laurien - 03-06-2014
Zes grote ontwerpers gaan samenwerking aan met Louis Vuitton

Modehuis Louis Vuitton bestaat 160 jaar, reden voor een mooie samenwerking, moet hoofdontwerper Nicolas Ghesquière gedacht hebben. Om het iconische monogram, de welbekende initialen LV, te eren, slaat het label de handen ineen met zes topontwerpers. Het speciale project zal 'The Icon and the Iconoclasts' gaan heten.

Aan Frank Gehry (architect), Rei Kawakubo (Comme des Garçons), Karl Lagerfeld (Chanel), Christian Louboutin (Louboutin), Marc Newson (ontwerper) en Cindy Sherman (fotograaf) de eer om met Louis Vuittons logo aan de slag te gaan. De ontwerpers hebben van Louis Vuitton carte blanche gekregen om een tas en/of een koffer te creeren voor het modehuis. Delphine Arnault, Executive Vice President van Louis Vuitton, is zeer enthousiast over de samenwerking met deze top designers: “When we talked with Nicolas Ghesquière about the extraordinary talents we would like to approach we simply went to those who are among the best in their fields. We were interested in people who work with their minds and their hands. I thought it was so interesting – and fun! – to have all of these different points of view on the Monogram. It is inspiring to see how they envision things, to see their perspectives. This is a group of geniuses.


Rei Kawakubo, Karl Lagerfeld, Cindy Sherman


Christian Louboutin, Frank Gehry, Marc Newson

Monogram, een eerbetoon

In 1896 werd het 'Monogram' bedacht door de zoon van Louis Vuitton: Georges. Het was een eerbetoon aan zijn vader, die toen al overleden was. Volgens het merk is het LV-symbool een van de eerste symbolen passend bij 'French modern design'. Het is niet de eerste keer dat topontwerpers zich laten inspireren door het symbool van Louis Vuitton: in 1996 gingen Azzedine Alaïa, Manolo Blahnik, Romeo Gigli, Helmut Lang, Isaac Mizrahi, Sybilla en Vivienne Westwood ermee aan de slag. Het logo van het Franse modehuis bestond toen honderd jaar.


Monogram, het logo van Louis Vuitton

De exclusieve tassen- en koffercollectie 'The Icon and the Iconoclasts: a Celebration of Monogram' zal vanaf half oktober in geselecteerde Louis Vuitton winkels wereldwijd verkocht worden.

Bron: Louis Vuitton
Beginbeeld: Pinterest

Liefs, Laurien

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Fashion / Shopping
placeholder image
Online kleding verkopen? Zo ben je succesvol!
29-05-2024 | Vera | 31 views | 0 likes
Beauty / Nieuws
placeholder image
Handige tip: dít skincare product is het geheim te...
28-05-2024 | Vera | 106 views | 0 likes
Kleding
placeholder image
Deze H&M bikini's van de zomercollectie 2024 moet...
27-05-2024 | Vera | 26 views | 2 likes