RFID?! Yep, wij wisten ook niet wat het was, maar met deze nieuwe technologie grijp je in ieder geval nooit meer mis bij fast fashion keten Zara.
De radio frequency garment identification technologie is door Inditex, het moederbedrijf van Zara, al in 700 winkels van Zara geïntroduceerd en dit zal binnen twee jaar worden uitgebreid naar alle filialen. De technologie houdt heel nauwkeurig bij welke artikelen in welke winkel aanwezig zijn en welke maten en kledingstukken het snelst verkocht worden. Zo kan er dus een stuk sneller en effectiever aangevuld worden. Kort gezegd betekent dit dat je nooit meer bang hoeft te zijn dat een kledingstuk, tas of paar schoenen is uitverkocht. Hallelujah!
Het technische systeem heeft nog een voordeel: omdat het winkelpersoneel door de RFID precies kan zien waar een kledingstuk hangt en welke maten beschikbaar zijn, kunnen online bestellingen direct vanuit de winkel (in plaats van een distributiecentrum) verzonden worden. Zo is je Zara bestelling binnenkort misschien wel dezelfde dag al in huis. Nogmaals: hal-le-lu-jah voor Zara!
Oh ja, nog één klein puntje: of dit systeem al in Nederland doorgevoerd is, is nog niet bekend. Wat we wel weten is dat het er sowieso aan zit te komen en daar worden we heel blij van.
Bron: FashionUnited
Beeld: Zara
Liefs, Laurien