
Seriously? Is maat triple zero oftewel XXXS, de nieuwe size 0? Het Amerikaanse kledingmerk J. Crew introduceerde het innieminnie maatje en sindsdien staat het label onder vuur.
Ach je kent het wel. Je past een leuke broek in maatje XXS, maar hij zit nog net iets te ruim. Eeh, yeah right. Toch denkt het Amerikaanse label J. Crew wel degelijk dat dit scenario bij sommige van hun klanten het geval is. Het merk introduceerde namelijk size 000 oftewel maat XXXS.
Specifieke doelgroep
Mensen en media reageerden geschokt over het introduceren van het nieuwe minimaatje. Aslof het size zero ideaal niet genoeg is, doet het merk er nog een schepje bovenop. Zelf is J. Crew zich van geen kwaad bewust. Het merk legt uit dat ze alleen maar de behoefte van klanten uit Azië realiseren met het toevoegen van deze maat. Aziatische mensen hebben namelijk een veel kleinere lichaamsbouw. Helaas voor J. Crew pikken velen dit niet. Zo kwamen er heel wat negatieve reacties zoals: "What's next? Negative numbers?".
Size zero
Met maat XXXS zou J.Crew volgens tegenstanders vrouwen een onrealistisch zelfbeeld aanpraten. Het merk is namelijk razend populair in de U.S.A. Ook wordt het label beschuldigd van 'vanity sizing'. Dit betekent dat er een kleinere maat in de kleding staat dan de daadwerkelijke maat. Omdat vrouwen zich beter voelen als ze in een klein maatje passen, kopen ze de kleding sneller. Size zero is vooral in Amerika een populaire trend. Onder andere celebs en modellen geven hiervoor het grote voorbeeld. Denk aan Nicole Richie, Karlie Kloss en Victoria Beckham.
Wat vind jij van het introduceren van deze innieminnie maat?
Beginbeeld: Pinterest
Bron: Smh.com.au
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF