16 mei 2014 15:40 door: Liora

Giorgio Armani wil concurreren met winkels als Zara en H&M

Giorgio Armani wil met zijn jongere label Armani Exchange de concurrentie aangaan met fast fashion ketens als H&M en Zara. De Italiaanse ontwerper wil zijn wat meer betaalbare label met de focus op een jongere doelgroep flink uit gaan breiden. Hij had al de helft van de aandelen in handen en heeft nu ook de rest overgekocht. 

Hoe Giorgio Armani het aan gaat pakken, is nog de vraag. Een ding is zeker, fast fashion winkels zoals H&M, Topshop, Zara en Mango krijgen dankzij deze volledige overname van Armani Exchange een nieuwe concurrent erbij als het aan de designer ligt. Het plan is namelijk om van Armani Exchange ook een fast fashion keten te gaan maken. Op dit moment telt het betaalbare label van Armani dat zich meer op jongeren richt al 270 winkels en is het vooral erg populair in Amerika. 

Fast fashion 

Het modelabel deed al snel mee met de digitale ontwikkelingen. In 1991 werd het label Armani Exchange gelanceerd met een winkel in New York en in 1995 werd een bijbehorende website gelanceerd. In 1997 startte het label een webshop op. "Fast fashion is een jong en dynamisch segment van de markt", vertelt de Italiaanse designer. "Het spreekt me erg aan en inspireert me bij het ontwerpen van mijn collecties. Ik ben altijd van mening geweest dat Armani Exchange een van de sterkste merken ter wereld kan worden."

Of Armani Exchange echt net zo betaalbaar wordt als H&M en Zara en of het ook zo succesvol gaat worden in Europa is nog maar de vraag. Iets om in de gaten te houden! 

Beeld: Pinterest, Armaniexchange.com
Bron: Nu.nl

Liefs, Liora

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Kerstmuziek luisteren blijkt slecht voor je gezondheid
Was jij stiekem in augustus alweer bezig met jouw playlist speciaal voor kerst en …»
HA! Wokkelnagels zijn nu een dingetje
Vroeger mochten we in het weekend altijd een bakje met chips. Waren Wokkels toen …»
STOP! Er zijn matchende pyjama’s voor jou en je hond die j…
Is jouw trouwe viervoeter ook je beste vriend? Dan hebben we hier iets heel erg …»
Altijd een dingetje: poepen op het werk
Poepen is altijd nog een beetje een taboe. Niet alleen bij je nieuwe lover, maar …»
Huh? Je kunt aankomen door nagellak
Elke week lakken wij met veel plezier onze nagels op kantoor. Want hallo, je nagels …»
Het beste cadeau voor je hipstervriend: baardsieraden
Heeft jouw lover toevallig een baard en heb je totaal geen idee wat je hem moet …»
Dingen die je denkt als je door IKEA loopt
Zondag naar IKEA. Heel leuk, maar ook heel druk. Wanneer je buiten staat heb je …»
De uitkomst voor als je geen zin hebt om te scheren: de glit…
Heb jij in de winter ook nooit zin om jouw oksels te scheren? Dat snappen we. Het …»
Dit zijn de meest voorkomende redenen waarom vrouwen een rel…
Een relatie kan superleuk zijn, maar er zit natuurlijk altijd een keerzijde aan. …»
DIY: Maak deze warme deken gemakkelijk zelf
De meeste vrouwen worden enorm blij van woonaccessoires. Hier en daar een leuke …»
Dé haartrend van de winter: Charcoal hair
We hebben de afgelopen tijd heel veel hysterische haartrends langs zien komen en …»
HEBBEN: er bestaat een adventskalender voor jouw hond of kat…
Is jouw kleine poezenkind of trouwe viervoeter ook jouw baby en wil je altijd …»

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top