Calvin Klein gaat back to the nineties met een capsule collectie gemaakt in samenwerking met webshop Mytheresa.com. Negen van de meest iconische kledingstukken van Calvin Klein worden in een nieuw jasje gestoken voor het project: Calvin Klein Jeans x Mytheresa.com The Re-Issue Project.
Denk aan een oversized denim jacket (musthave!), T-shirts en sweaters met het CK logo, high waisted jeans en shorts en een tuinbroek. De negen items, met prijzen tussen de €75 en €300, worden aangepast aan deze tijd en komen in verschillende kleuren.
Kevin Carrigan is de global creative director van Calvin Klein platinum label, CK Jeans en CK Underwear en de designer van de negen iconische items. Over de collectie zegt hij: "This Calvin Klein Jeans capsule collection is all about a nostalgia for the Nineties and that whole look feeling very right again. It now feels like the perfect time to reissue the brand’s iconic hits to a new generation".
Lottie Moss, de 16-jarige halfzus van Kate Moss, staat model voor de campagne van Calvin Klein's capsule collectie: "We wanted to use someone who was fresh and current for this project, so we reached out to Lottie Moss. Lottie represents the relevant generation of today, but with an historical connection to the house of Klein. She’s cool and wears vintage clothing in her own way".
De campagnebeelden zijn geschoten door Michael Avedon, de kleinzoon van fotograaf Richard Avedon die in 1981 de campagne maakte met topmodel Brooke -hallo, opvallende wenkbrauwen- Shields. Bekijk de beelden voor de Calvin Klein x Mytheresa.com collectie hieronder.
Wil je een item bemachtigen? Zorg er dan voor dat je woensdag een computer tot je beschikking hebt, want de collectie wordt vanaf dan exclusief verkocht op Mytheresa.com.
Bron: WWD
Beeld: buro247
Liefs, Laurien