06 mei 2014 16:00 door: Liora

Boycot Boy London door adelaarslogo

Het merk BOY London is al enige tijd een trendy merk dat zeer in trek is. Bloggers en celebs spotten we regelmatig met een BOY London item of zelfs een gehele outfit. Nu staat het Engelse merk onder vuur. Het logo zou teveel lijken op het adelaarslogo van de nazi's dat werd gebruikt in de Tweede Wereldoorlog. 

Wellicht is het fashionliefhebbers die het Engelse merk kennen ook al weleens opgevallen. Volgens boze consumenten lijkt het logo van kledingmerk BOY London wel verdacht veel op het symbool dat in de Tweede Wereldoorlog gebruikt werd door de nazi's. Het logo van BOY London bestaat uit de naam BOY met daarboven een adelaar met gespreide vleugels. Bijna dezelfde adelaar werd gebruikt in het symbool van de volgers van Hitler alleen hield diezelfde soort adelaar een lauwerkrans vast met daarin een hakenkruis. 

Hype

Sinds zo'n twee jaar is het kledingmerk erg populair geworden. Het label staat vooral bekend om de zwarte en witte beanies, petjes, eenvoudige truien en shirts met simpelweg alleen het logo erop gedrukt. Celebs als Rihanna, Cara Delevingne en Jessie J zien we regelmatig in een item of van top tot teen in kleding van het merk. Ook mede door bloggers die het merk dragen is het label erg bekend geworden. BOY London wordt verkocht in veel bekende winkels en webshops zoals Urban Outfitters, Asos en Selfridges. 

Boycot 

In Engeland hebben shoppers nu geëist dat het kledingmerk uit de schappen wordt gehaald omdat het logo beledigend zou zijn. Een aantal winkels hebben dit door het commentaar al gedaan. Consumenten worden opgeroepen om het merk te boycotten zolang het nog te koop is. Een woordvoerder van BOY London legt uit dat er geen overeenkomsten zijn tussen hun logo en dat van de nazi’s. "Het merk is op geen enkele manier verbonden met de nazi’s of met welke vorm van discriminatie dan ook". Volgens hem is het logo geïnspireerd op de adelaar van het Romeinse rijk: een symbool van kracht en decadentie."We willen mensen kracht geven, niet onderdrukken", vertelt de woordvoerder. Bekijk de foto hieronder en oordeel zelf. 



Wat vind jij? Lijken de logo's teveel op elkaar? 

Beeld: Pinterest, Asos.com
Bron: Nu.nl, Dailymail.co.uk 

Liefs, Liora

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Havermout cappuccino: jouw nieuwe dagelijkse ontbijt!
Ben jij ook zo dol op een kom havermout en heb jij daar dan ook nog graag een grote …»
Meest sexy beroepen voor mannen en vrouwen
Het is misschien een standaard vraag tijdens een date, maar wel eentje die bijna …»
Waarom je deze winter een reis naar Australië moet maken
Oh oh Ozzie, wie wil daar nou niet heen? Nu het hier weer kouder en kouder gaat …»
De best bekeken BBC serie van dit moment komt naar Netflix
Lichtelijk verslaafd aan Netflix? Dan heb je vast het merendeel van de films …»
Bankhangen is het nieuwe uitgaan en wel hierom
Met dit nieuws zijn we stiekem hartstikke blij. Natuurlijk is uitgaan en nieuwe …»
HAHA! Met deze panty hoef je nooit meer je teennagels te lak…
Heb jij ook weleens dat probleem dat je een schoen wil aantrekken waarbij je je …»
FUN: Een echte sushi-liefhebber wil dit hebben!
Houd jij van sushi of heb je een vriend(in) die dol is op dit gerecht? …»
Niemand kookt korter dan de Nederlander
Wij Nederlanders houden van eten, maar vooral van het eten dat geserveerd wordt …»
Met deze app kun je écht zien of een andere haarkleur je go…
Ein-de-lijk! Met deze app kun je echt goed zien of een andere drastische …»
Nieuws: Sacha lanceert nieuwe Influencer Collectie 
Het aftellen naar de herfst is begonnen en dus is het tijd om je kledingkast aan …»
KitKat croissants: het beste zondagochtend ontbijt ooit!
Is chocola ook jouw leven en ben jij in het bijzonder dol op KitKat? Oh, dan gaan …»
Dit zegt de kleur van jouw lippen over je gezondheid
Je hebt het vast weleens opgemerkt: iedereen heeft een andere lipkleur. Maar …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top