
American Apparel gaat van het ene uiterste naar het andere. Eerder was de Amerikaanse modeketen regelmatig onder vuur vanwege te seksistische en obscure campagnes, maar nu gooit het modemerk het over een hele andere boeg. American Apparel heeft namelijk een nieuwe lading lookbookfoto's online gezet een daarbij zijn de edele delen van de modellen juist flink gephotoshopt zodat er helemaal niets meer te zien is, zelfs geen tepels...
American Apparel is het afgelopen jaar meerdere malen negatief in het nieuws gekomen. Dit kwam voornamelijk door de seksistische campagnes die volgens velen te ver gingen. Het bedrijf heeft sinds kort een nieuwe CEO, Paula Schneider, nadat voormalig CEO Dov Charney werd ontslagen vanwege seksuele aantijgingen. De modeketen wil zich maar al te graag distantiëren van de slechte publiciteit onder het beleid van Dov Charney, maar nu blijkt dat ze net even iets te ver gaan...
Barbiepop
Voorheen werd niets onder stoelen of banken geschoven op de American Apparel webshop. Tepels, schaamhaar, okselhaar, alles werd getoond, maar daar is nu verandering in gekomen. Vooral bij de lingeriecategorie is dit goed te zien, want daar hebben de modellen die doorzichtige lingerie showen ineens helemaal geen spoor van schaamhaar of tepels meer! Not cool, vinden vooral veel vrouwen, want nu lijken de modellen op de website net barbiepoppen. Wat vind jij van deze photoshop-actie?
Beeld: Huffingtonpost, American Apparel
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF