Home / Beauty / Health /
Voor het beste resultaat sport je maar zoveel minuten

Voor het beste resultaat sport je maar zoveel minuten

Renée - 02-04-2015
Voor het beste resultaat sport je maar zoveel minuten

Om over een summer appropriate lichaam te beschikken zou je denken dat je elke dag uren moet trainen. Maar niets is minder waar, want uit onderzoek blijkt dat het eerste half uur van je workout het meest effectief is. Huh?! Jep, wanneer je je een half uur goed in het zweet werkt, bereik je hetzelfde beoogde resultaat als wanneer je uren in de sportschool te vinden bent. 

De laatste trend op sportgebied is het zogeheten 25 minuten sportprogramma en daar heb je geen personal trainer, sportschoolabonnement of dure spullen voor nodig. In Amerika is iedereen in de ban van het nieuwe sporten en de speciale 25 minute home workouts schieten dan ook als paddestoelen uit de grond. Uit een Deens onderzoek blijkt namelijk dat de eerste 25/30 minuten van welke workout dan ook het meest effectief zijn. Oftewel, je hoeft niet meer een dik uur door het park te hollen of anderhalf uur in de fitnessapparaten te hangen.

30 minutes workout

In de eerste 30 minuten verbrand je net zoveel calorieën als met een langere sportsessie. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je in die 25/30 minuten alles geeft en je hele lichaam traint. There is no time for rest! 

Nu kun je op zoek gaan naar zo'n 25 minute home workout uit Amerika, of je checkt wat jouw lichaam het meest nodig heeft en richt daar je half uur durende workout op. Ook leuk: wanneer je 25 tot 30 minuten per dag intensief sport, kun je je lichaam twee dagen laten rusten in het weekend. Al geldt het 30 minuten beweging per dag natuurlijk nog wel, dus ga een stuk wandelen met de hond of op de fiets naar de bakker.

Beeld: Pinterest
Bron: Nydailynews

Liefs, Renée

Like / deel dit artikel:

Nieuwste artikelen

Lifestyle / Love & Life
Lifestyle / Food
Lifestyle / Love & Life
placeholder image
Nieuw onderzoek: Kleding van je vriend dragen is h...
07-06-2024 | Vera | 63 views | 2 likes