30 augustus 2015 11:00 door: Renée

6X eten en drinken waar je meer honger van krijgt

Voedingsmiddelen als eieren, feta, broccoli en aardappelen zorgen ervoor dat je lange tijd vol zit en absoluut geen zin hebt in snacks of zelfs hele gerechten. Daarnaast zitten ze boordevol vitamines, mineralen en andere belangrijke stoffen. Naast deze goede producten, zijn er ook voedingsmiddelen die niet alleen niet heel erg goed voor je zijn, maar er ook nog eens voor zorgen dat je in no time weer zin in eten krijgt. 

Check snel de volgende 6 producten, gerechten en drankjes en laat ze in het vervolg staan of nou ja, eet/drink het minder vaak. We kunnen namelijk begrijpen dat je je sushi avondjes met vriendinnen absoluut niet wilt overslaan en ook een cocktail echt niet laat staan. Anyway, de volgende zes voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je sneller honger krijgt dan dat je zou willen en daarnaast zijn ze ook niet zo goed voor je lichaam.

Hamburgers en zakken chips

1. Fastfood. Ook jij kunt vast niet afblijven van de lekkere frietjes bij de McDonald's en zo gek is dat niet. Verzadigde vetten veroorzaken een lichte ontsteking in je darmen waardoor het lichaam stopt met het aanmaken van hongerstillende stoffen. Stoffen als dopamine en serotonine. Ook zit er veel zout in fastfood wat uitdroging kan veroorzaken, ben je uitgedroogd dan krijg je nog meer zin in eten. 

2. Wit brood. Wit brood is makkelijk af te breken door je lichaam, waardoor je sneller honger krijgt. Kies volkoren brood met complexere koolhydraten, hier doet je lichaam langer over. Er is nog een reden om wit brood te laten staan. Een Spaans onderzoek waar 9000 personen aan meededen, wijst uit dat mensen die twee keer per dag wit brood eten, 40% meer kans hebben op overgewicht of obesitas over een periode van vijf jaar.  

3. Sushi. Het is oh zo lekker, oh zo vullend. Tenminste voor een tijdje, want enkele uren later lust je nog wel wat sushi'tjes. Al met al eet je vooral rijst. Diëtiste Susan M. geeft aan dat een kleine sushi rol al snel te vergelijken is met drie sneetjes wit brood. 

4. Zoute snacks. Heb je na die zak chips ineens zit in zoetigheid? Geen zorgen, dat ligt niet aan jou. Veel zoute snacks zijn simpelweg snel verteerbare en eenvoudige koolhydraten die insuline hoogte- en dieptepunten veroorzaken. Nadat je dus iets zouts hebt gehad, heeft je lichaam snelwerkende energie nodig. Je hersenen linken dat vervolgens aan zoete voedingsmiddelen waardoor je ook nog een reep chocolade naar binnen werkt. 

5. Sapjes. De sapjes uit de winkel lijken gezond, maar dat zijn ze absoluut niet. Er zitten alsnog veel suikers in en vrijwel geen vezels uit de pulp of schil van het fruit. Oftewel, je bloedsuikerspiegel schiet omhoog, waardoor je honger krijgt. Maak daarom je eigen sapjes en doe dat met hele vruchten. Voeg wat eiwit (dat kan in poedervorm) toe voor een langer vol gevoel. 

6. Alcohol. Die lekkere cocktail zorgt ervoor dat je een hongerig gevoel krijgt en vooral ongezond eten wilt. Het hormoon leptine bestrijdt het hongergevoel en na drie drankjes neemt dat met maar liefst 30% af. Ook neemt de hoeveelheid glycogeen af en dat zorgt ervoor dat je zin krijgt in overheerlijke koolhydraten. 

Beginbeeld: Tumblr
Bron: Health.com

Liefs, Renée


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
DIY: Deze sushi burger wil jij vanavond nog proberen!
Heb je zin in iets lekkers wat niet te moeilijk is om te maken? Maak dan een burger, …»
Trampoline fitness: Jouw nieuwe favoriete zomer workout
Vind je het soms moeilijk om te gaan sporten omdat je er gewoonweg echt geen zin …»
Zo fake je een langere en vollere staart
Ben jij ook altijd zo jaloers op die perfecte messy ponytails die je op …»
Waarom je binnenkort zeker eens op dubbeldate moet gaan
Hebben jouw beste vriend of vriendin allebei een relatie, of iemand op het oog? …»
Last van hooikoorts? Zoenen is het beste medicijn!
Heb jij al weken last van hooikoorts en ben je er nou helemaal klaar mee? Dat snappen …»
Wow: Zuid-Afrika heeft een wijnoverschot van 240 miljoen lit…
Kunnen we jou een echte wijnliefhebber noemen? Vlieg wanneer het allemaal weer kan …»
Yes! Je kunt nu jouw eigen McFlurry machine aanschaffen
Wanneer je naar de McDonald’s gaat hoort daar na het eten van een menu natuurlijk …»
Zo kom je van die irritante rode scheerbultjes af!
Heb je zojuist alles geschoren, zitten er ineens allemaal rode bultjes. What …»
Onderzoek: klagen met je collega’s zorgt voor een goede we…
Zeuren en klagen jij en je collega’s er wat op los? Van vervelende klanten …»
YES: IJs als ontbijt maakt je gelukkiger én slimmer
Eet je, zeker in de zomer, het liefst elke dag meerdere ijsjes? Vanaf nu hoef je …»
Dit zijn de bikini trends voor zomer 2020
Nu het bijna weer mei is, is het inmiddels de hoogste tijd om op jacht te gaan naar …»
De fijnste zelfbruiners waardoor je deze zomer toch nog brui…
Waarschijnlijk ga je deze zomer niet verder op vakantie dan Tuinesië of Balkonia. …»
Deze zonnebrillen van MANGO wil jij deze zomer zéker op jou…
Over een paar dagen is het weer zover: de zomer gaat weer van start. Yes! Eindelijk …»
Met deze tips kun je voortaan makkelijk geld sparen
Bestaat jouw avondeten aan het eind van de maand steevast uit brood met pindakaas …»
Dit zijn de 3 leukste dating apps van 2020
Heb je nog steeds niet jouw prins gevonden en vind je dat het nu weleens tijd wordt? …»
Zo kun je gemakkelijk calorieën verbranden tijdens een dagj…
Je huid is niet het enige wat gemakkelijk kan verbranden tijdens een lekker dagje …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top