28 mei 2016 14:00 door: Jenny

5 must do's voor een beter resultaat van je workout

Wil je de beste resultaten behalen met je wekelijkse of zelfs dagelijkse workout? Dan is het belangrijk dat je rekening houdt met deze vijf dingen als voorbereiding op je workout. Hiermee ben je namelijk niet alleen fysiek klaar voor je uitdagende workout maar ook nog eens mentaal. Veel mensen vergeten het meestal, maar het is ook belangrijk dat je geest is voorbereid op een heftige workout om de beste resultaten te behalen.

Hopelijk weet je dat je voor een workout altijd een warming-up te doen om je spieren op te warmen en blessures te voorkomen. Een workout draait echter niet alleen maar om je lichaam, je mentaal voorbereiden op je sportactiviteit is ook enorm belangrijk. Doe de onderstaande 5 voorbereidingsactiviteiten voor elke workout en je zult optimaal klaargestoomd zijn voor je sweaty workout.

De perfect workout prep

1. You've got this. Ten eerste is het belangrijk dat je een bepaald doel stelt: wat wil je bereiken en voor wanneer? Bovendien is het een must om erin te geloven dat je workout na een bepaalde tijd ook echt resultaat op gaat leveren. Blijf positief en je zult zien dat je de workout veel beter en langer vol kunt houden!

2. Hydratatie. Het is niet alleen belangrijk om voor het sporten genoeg water binnen te krijgen, dit is eigenlijk iets waar je de hele dag door rekening mee moet houden. Zo heb je voor je workout een goede basis nodig en is het belangrijk dat je zowel voor, na als tijdens de workout goed gehydrateerd bent. 

3. Leg je telefoon weg. Je telefoon kan een echte afleiding zijn tijdens je workout. Als je je telefoon 20 minuten van te voren weglegt, ga je je minder zorgen maken over of je crush je al een appje terug heeft gestuurd of of je een Instagram post mist en kun je je echt focussen op je workout.

4. Je eten. Eten vlak voor een workout is vaak niet een goed idee, maar het is wel belangrijk dat je lichaam genoeg koolhyddraten en proteïne binnenkrijgt. Een uur tussen je eten en je workout is de ideale tijd, maar het hangt natuurlijk allemaal van je eigen lichaam af. Kijk dus wat voor jou het beste werkt.

5. Dynamische stretches. Voor je warm-up is het beter om dynamische stretches te doen in plaats van statische stretches. Het verschil is dat je bij dynamische stretchtes beweegt en statische stretches hou je gewoon vast. Dynamische stretches zijn bijvoorbeeld jumpinig jacks en het maken van arm- of beencirkels. 

Bron: Refinery29
Beeld: Weheartit
GIF: Tumblr

Liefs, Jenny

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Kerstmuziek luisteren blijkt slecht voor je gezondheid
Was jij stiekem in augustus alweer bezig met jouw playlist speciaal voor kerst en …»
HA! Wokkelnagels zijn nu een dingetje
Vroeger mochten we in het weekend altijd een bakje met chips. Waren Wokkels toen …»
STOP! Er zijn matchende pyjama’s voor jou en je hond die j…
Is jouw trouwe viervoeter ook je beste vriend? Dan hebben we hier iets heel erg …»
Altijd een dingetje: poepen op het werk
Poepen is altijd nog een beetje een taboe. Niet alleen bij je nieuwe lover, maar …»
Huh? Je kunt aankomen door nagellak
Elke week lakken wij met veel plezier onze nagels op kantoor. Want hallo, je nagels …»
Het beste cadeau voor je hipstervriend: baardsieraden
Heeft jouw lover toevallig een baard en heb je totaal geen idee wat je hem moet …»
Dingen die je denkt als je door IKEA loopt
Zondag naar IKEA. Heel leuk, maar ook heel druk. Wanneer je buiten staat heb je …»
De uitkomst voor als je geen zin hebt om te scheren: de glit…
Heb jij in de winter ook nooit zin om jouw oksels te scheren? Dat snappen we. Het …»
Dit zijn de meest voorkomende redenen waarom vrouwen een rel…
Een relatie kan superleuk zijn, maar er zit natuurlijk altijd een keerzijde aan. …»
DIY: Maak deze warme deken gemakkelijk zelf
De meeste vrouwen worden enorm blij van woonaccessoires. Hier en daar een leuke …»
Dé haartrend van de winter: Charcoal hair
We hebben de afgelopen tijd heel veel hysterische haartrends langs zien komen en …»
Hoogtevrees? Dan moet je deze attractie maar even overslaan
Kun jij al huilen als jij drie treden hoog op een trap staat en naar beneden kijkt? …»

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top