De afgelopen dagen is de fashionscene in rep en roer. Celebs en modellen gaan massaal naakt voor de camera staan en winkels en webshops gebruiken geen photoshop voor de resultaten. Allemaal om een statement te maken: niemand is perfect. Ook topmodel Lara Stone zorgt voor opschudding, want zij gaat met haar post-baby body uit de kleren voor System Magazine.
We zetten alles even op een rijtje. Victoria's Secret lanceerde een nieuwe campagne met de woorden 'The Perfect Body', waar talloze dunne VS modellen model voor stonden. Na veel ophef en petities over het 'perfecte lichaam' paste het Amerikaanse merk hun slogan aan naar 'A Body For Everybody'. Vervolgens lanceerde het modemerk American Eagle de campagne #aerieREAL en ging voor echte schoonheid, wat betekent dat er geen gebruik is gemaakt van photoshop. Calvin Klein richt zich op de modellenmaatstaven en wil met hun nieuwste lingeriecampagne duidelijk maken dat een maatje 38 geen 'plus size' is en nu zorgt Lara Stone er wederom voor dat het internet ontploft.
Post-baby body
Lara Stone ging namelijk uit de kleren voor System Magazine en showt met trots haar post-baby body. Het magazine heeft net als American Eagle geen gebruik gemaakt van photoshop en wil met de shoot laten zien hoe een lichaam er uit ziet na de geboorte van een kindje. "A beautiful true-to-life representation of a woman's body post-baby," aldus System Magazine. Oftewel de striae, oneffenheden, de volle borsten met uitstekende tepels en overgebleven babyvetjes zijn niet weggehaald. Check de foto's hier!
Wat vinden jullie van dit prachtige en realistische idee? Laat een reactie achter en maak kans op een giftcard ter waarde van 25 euro voor jouw fav' webshop.
Go Lara!
Beeld: Refinery29
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF