Gisteren was de wereld in shock over de nieuwe slogan van Victoria's Secret’s nieuwe behacampagne. Vandaag stuitten we op een foto van een oplettende shopper die een wel hele dunne etalagepop bij Topshop tegenkwam. Waar gaat het heen?
Er wordt veel gepraat over het perfecte schoonheidsideaal en elk gesprek eindigt met hetzelfde verhaal: houd van je eigen lichaam, zoals het is. Toch lijken veel modemerken het hier niet mee eens te zijn. Denk aan het Primark schandaal met de te dunne etalage pop en de nieuwste campagne van Victoria's Secret. En nu kan ook Topshop zich aansluiten in het rijtje met winkels met extreem dunne paspoppen. Deze paspoppen tillen het schoonheidsideaal weer naar een nieuw level: dun, dunner, dunst. Gelukkig trapt niet iedereen er meer in en juist diegenen proberen aandacht te vragen voor een nieuw schoonheidsideaal.
#poorbodyimage
Becky Leigh Hopper was aan het shoppen bij Topshop en kwam wel een hele dunne paspop tegen. Haar vriendin poseerde met de paspop en de benen zijn niet te vergelijken. Het meisje heeft een maat 36/38, wat voor maat heeft die paspop dan wel niet? Met de hashtags #poorbodyimage en #irresponsible is de tweet viral gegaan en dat is maar goed ook. Want wordt het niet eens tijd dat ook de fashionscene kijkt naar de realiteit?
Beeld: @BeckyLHopper
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF