
Het meest legendarische modetijdschrift aller tijden, Harper's BAZAAR, komt naar Nederland. Dit kondigden Hearst Magazines International en Hearst Magazines Nederland vanmorgen aan in een officieel persbericht.
Zoals je gisteren al kon lezen gaat Cécile Narinx, sinds 2004 hoofdredacteur van de Nederlandse ELLE, het magazine leiden. "Ik zal ELLE vreselijk missen, maar heb ontzettend veel zin om het legendarische BAZAAR een prachtig Nederlands zusje te geven", aldus Cécile.
Oudste fashion magazine ter wereld
Harper's BAZAAR is het oudste (bijna 150 jaar) fashion magazine ter wereld. Het is een inspiratiebron, misschien zelfs wel een fashion icon voor vele vrouwen over de hele wereld. Met de komst van Harper's BAZAAR Nederland wordt het magazine uitgegeven in 46 landen, aangevuld met specials als Harper's BAZAAR Art, Interiors en Jewelry.
Het tijdschrift richt zich op vrouwen die wat meer te besteden hebben. "Iemand met een carrière en gezin. Een vrouw die wel de middelen, maar niet de tijd heeft. In het aprilnummer van de Amerikaanse editie vertaalt zich dat naar kledingtips voor vrouwen van verschillende leeftijden ('Fabulous at every age'), een lofzang op het vrouwenpak voor de kantoorklerk en de spijkerbroek in al zijn verschijningsvormen. Het gaat om draagbare mode. Minder om mode an sich zoals in Vogue en Elle", vertelt Cécile aan Volkskrant.nl. Over de Nederlandse editie is in het persbericht te lezen dat Cécile en haar team BAZAARs unieke energie, elegantie en visie op mode tot leven zullen brengen voor de Nederlandse lezers. We can't wait!
Keira Knightley en Alexa Chung als covermodel
September issue
Het eerste nummer zal verschijnen in september, daarna volgen nog twee nummers in 2014. Vanaf volgend jaar zullen er tien edities uitgebracht worden van Harper's BAZAAR Nederland. Dit nieuws werd bekend gemaakt door president van Hearst Magazines International, Duncan Edwards, en CEO van Hearst Magazines Nederland, Luc van Os. Laatstgenoemde zegt hierover: "We zijn enorm trots dat we Harper's BAZAAR mogen lanceren: een iconisch tijdschrift dat een belangrijke pijler wordt van ons luxe-georiënteerde portfolio". Duncan Edwards vertelt: "Ik ben blij dat Harper's BAZAAR dit najaar haar debuut gaat maken op de Nederlandse markt".
Lily Donaldson en Beyoncé als covermodellen
Hearst Magazines Nederland over Harper's BAZAAR
Hearst Magazines Nederland is uitgever van grote namen in de tijdschriftenwereld, onder andere ELLE, Quote, Esquire, Cosmopolitan, Men's Health en Women's Health vind je terug in het portfolio van de uitgeverij. Marscha Krouwel, uitgever vrouwentitels van Hearst Magazines Nederland is zeer enthousiast over de nieuwe aanwinst: "De lancering van Harper's BAZAAR verrijkt ons portfolio met nog een sterk, wereldberoemd merk. Ik kan niet wachten om zowel het blad als het bijbehorende multimediale mode- en luxeplatform naar de Nederlandse markt te brengen".
Sarah Jessica Parker en Lara Stone als covermodellen
Maxima als covermodel
Op de vraag van Volkskrant.nl wie haar droom-covermodel is voor Harper's BAZAAR Nederland antwoordt Cécile: "Koningin Maxima, natuurlijk. Die vrouw staat met beide benen op de grond. Ze houdt wel van mode, maar kan niet zomaar alles dragen. Het zal misschien niet lukken, maar ik ga zeuren tot ze gek van me wordt".
Wij zijn heel erg benieuwd naar de eerste Nederlandse editie van het legendarische magazine. Wie zou jij op de cover willen zien?
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF