
Luiz David, het brillenmerk uit Nederland, komt met de oplossing voor het probleem van online shoppen. We kennen het allemaal, je hebt een prachtig jurkje in je virtuele winkelmand toegevoegd en twijfelt of hij jou wel staat. Je ziet een super toffe zonnebril, maar weet niet zeker of hij, met de vorm van je gezicht, jouw nieuwe musthave kan worden.
De reden dat jij dat mooie jurkje maar al te graag wilde hebben is waarschijnlijk omdat er een model, met ultra lange benen en een pretty face hem aan heeft. En ja, haar staat ie natuurlijk perfect. 'Dat wil ik ook!' Maar of hij jou ook staat, daar kom je thuis pas achter, nadat hij dagen later op je deurmat is gevallen.
Selfie chic
Luiz David, een Nederlands brillenmerk pakt het anders aan. Op de website van Luiz David staat een lookbook met daarin foto's van klanten met zijn zonnebrillen. Doodnormale mensen die met de zonnebril op de foto zijn geweest in het oh zo mooie Italië of gewoon als selfie in de achtertuin. Vervolgens hebben zij deze foto gepost op hun social media met de hashtag #LuizDavid en die komt vervolgens terecht in het lookbook van Luiz David. Deze foto's kunnen potentiële klanten inspireren om de juiste sunnies te vinden en te zien hoe jouw musthave bril bij anderen staat.
'gewoon' iemand
"Onze klanten vinden het fijn om te zien hoe de zonnebril staat bij een 'gewoon' iemand inplaats van bij een fotomodel. We hebben de indruk dat onze klanten denken: "Als de zonnebril bij die persoon goed staat, dan zal deze mij vast en zeker ook wel goed staan. Wij moedigen klanten aan om, onder vermelding van onze hashtag, foto's van zichzelf met de zonnebril te plaatsen op social media netwerken", aldus Christiaan Bakker, eigenaar van Luiz David.
Merken als Calvin Klein, New Balance en Nike werken al met deze vorm van 'selfiemarketing', Luiz David is de eerste in Nederland die de sprong waagt.
Beginbeeld: Manners.nl
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF