16 mei 2014 15:40 door: Liora

Giorgio Armani wil concurreren met winkels als Zara en H&M

Giorgio Armani wil met zijn jongere label Armani Exchange de concurrentie aangaan met fast fashion ketens als H&M en Zara. De Italiaanse ontwerper wil zijn wat meer betaalbare label met de focus op een jongere doelgroep flink uit gaan breiden. Hij had al de helft van de aandelen in handen en heeft nu ook de rest overgekocht. 

Hoe Giorgio Armani het aan gaat pakken, is nog de vraag. Een ding is zeker, fast fashion winkels zoals H&M, Topshop, Zara en Mango krijgen dankzij deze volledige overname van Armani Exchange een nieuwe concurrent erbij als het aan de designer ligt. Het plan is namelijk om van Armani Exchange ook een fast fashion keten te gaan maken. Op dit moment telt het betaalbare label van Armani dat zich meer op jongeren richt al 270 winkels en is het vooral erg populair in Amerika. 

Fast fashion 

Het modelabel deed al snel mee met de digitale ontwikkelingen. In 1991 werd het label Armani Exchange gelanceerd met een winkel in New York en in 1995 werd een bijbehorende website gelanceerd. In 1997 startte het label een webshop op. "Fast fashion is een jong en dynamisch segment van de markt", vertelt de Italiaanse designer. "Het spreekt me erg aan en inspireert me bij het ontwerpen van mijn collecties. Ik ben altijd van mening geweest dat Armani Exchange een van de sterkste merken ter wereld kan worden."

Of Armani Exchange echt net zo betaalbaar wordt als H&M en Zara en of het ook zo succesvol gaat worden in Europa is nog maar de vraag. Iets om in de gaten te houden! 

Beeld: Pinterest, Armaniexchange.com
Bron: Nu.nl

Liefs, Liora

Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Dit zijn de beste telefoons om selfies mee te maken
Ben jij ook zo dol op het maken van selfies? Zo dol zelfs dat 99% van je …»
Weird: masturbatiepauze is nu het nieuwe ding op werk
Dat werken stress geeft weten we allemaal. Steeds vaker hebben mensen een …»
#Braless: Kendall Jenner doet een Kim Kardashian en showt ee…
Oehlala! Kendall Jenner gaat voor een wel heel gewaagde outfit tijdens een dagje …»
#Collarbone challenge: weer een bizarre social media trend o…
In China is wederom een nieuwe bizarre challenge ontstaan waardoor er nu foto's …»
#Dadbod: 8x celebs met de hotste dadbods
Sinds deze week is de 'dadbod' helemaal booming. Voor diegene die onder een …»
#fakecationing, de internet trend onder niet-vakantiegangers
Een dagje naar de maan, een middagje op een onbewoond eiland doorbrengen, een …»
#Fitgirlcode, dé Nederlandse health website
#FITGIRLCODE is een online community die vrouwen inspireert en motiveert …»
#grannyhair oftewel grijs geverfd haar: yay / nay voor deze …
Grijs haar iets voor oudere mensen? Think again, het is namelijk dé trend op …»
#Hairenvy: 9x de mooiste krul kapsels van celebs
Helaas ben ik zelf niet gezegend met lange golvende krullen. Mijn haar is zo steil …»
#ImNoAngel campagne gaat de strijd aan met Victoria's Secret
Het Amerikaanse lingeriemerk Lane Bryant haalt met haar nieuwste …»
#Nomakeup: celeb selfies zonder make-up
Tegenwoordig delen celebs alles met hun fans dankzij social media. Wat ze aan …»
#Rokjesdag: shop de mooiste rokjes voor het warme weer
Yay! Rokjesdag is eindelijk hier. Al weken zitten we te wachten tot het …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top