Het is volgens ons een match made in heaven: Alexander Wang voor Balenciaga. Sinds zijn komst bij het Franse modehuis in december 2012 krijgen we alleen maar positief nieuws te horen over de Amerikaanse fashion designer.
Zo maakte Alex' Wang in april dit jaar bekend dat hij de samenwerking aangaat met modeketen H&M, een collectie waar wij heel erg naar uitkijken. Vandaag lanceerde Balenciaga een nieuw parfum: het eerste parfum sinds Alexander Wang als hoofddesigner is aangewezen voor het label. Dat het bedenken van een nieuwe geur een lang proces is, blijkt als Alex' Wang aangeeft dat hij al op zijn eerste werkdag bij het modehuis hiermee aan de slag is gegaan. Alexander Wang over het proces: "It took a lot of soul-searching, but I really wanted to do something quite pure, as I see it as a step forward for the house. It was exciting working on the scent and going to the essence of the brand, to its DNA, and to also combine that with my vision."
De campagne waarin model Anna Ewers het gezicht van is, is gefotografeerd door Steven Klein.
Een modern en puur parfum
Alexander Wang zocht dus naar een modern, puur parfum waarin hij zijn eigen visie kwijt kon, maar dat tegelijkertijd Balenciaga's traditie respecteert. Natuurlijk kreeg hij wel de nodige hulp tijdens het proces: de designer werkte in deze periode samen met parfumeur Domitille Bertier. Een bekende in het wereldje, want hij maakte eerder geuren voor Cacharel, Chloé en Burberry.
B. Balenciaga by Alexander Wang
B. Balenciaga is de naam van Alexander Wangs eerste parfum voor het label. Pas vanaf oktober dit jaar is de geur te koop, dus we hebben er nog niet zelf aan kunnen snuffelen. Wel kunnen we je vertellen wat je ongeveer kunt verwachten: vleugjes lelietjes-van-dalen, viooltjesbladeren en edamame, in het hart iriswortel en cederhout en kasjmierhout en ambrette in de basis.
De flacon is modern en heeft een strakke vormgeving terwijl de dop van gebarsten glas een eerbetoon is aan de marmeren vloer in de Balenciaga boetiek in Parijs. Hierover zegt Alexander Wang: "I loved the idea of a cut-out on the cap. I didn’t want to base this project too much on the past, but also wanted it to be iconic to the brand. I want it to stand the test of time."
Bron: WWD
Beginbeeld: Pinterest
Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.
Inloggen OF