01 april 2014 12:00 door: Andrea

What The Fashion: Moschino’s McDonald's collectie

What the Fashion...!? Soms ziet mijn oog iets voorbij komen in modeland waar ik met mijn hoofd niet bij kan. Handen in het haar en compleet verbijsterd, omdat ik het niet begrijp. Spuien over voor mij onbegrijpelijke trends in de wereld die fashion heet doe ik hier in mijn WTF-reeks.

Excuse me? "Dit is een grapje hoor", opper ik nog naar collega editors. Het bleek geen grap met als gevolg dat mijn vertrouwen wat fashion betreft is gedaald tot ver onder nul. Eind februari was het, Jeremy Scott houdt zijn eerste fashion show als creative director voor Moschino. Geen inspirerende outfits die een tikkeltje over de top zijn, maar een reeks geïnspireerd op de hedendaagse cultuur, waar blijkbaar Spongbob en McDonald's de trend bepalen.

Fastfood meets fashion

We zien McDonald's outfits langskomen, compleet met heuptasjes in de vorm van Happy Meals (te koop voor een kleine 1300 dollar) en zijtasjes in de vorm van drinkbekers. En dan heb ik het nog niet eens over de rood met gele badjas, de overdaad aan gouden kettingen, het leren mantelpakje met koeienvlekken en pumps in de bekende McDonald's kleuren.

No-go kleuren

Afgezien van het algehele beeld zijn felgeel en nog feller rood om een hele goede reden niet in mijn garderobe te vinden. Bordeaux, oké, maar felrood is een no-go. Geel wordt trouwens niet voor niets de moeilijkste modekleur genoemd. Even een visueel beeld: volgens mij zou ik in plaats van fashionable, eruit zien als een Ronald McDonald's clown in een van deze creaties.

Dan vraag ik mij af, not to be rude, zouden de aanwezigen na deze show de handjes op elkaar gezet hebben en zou Jeremy Scott vervolgens met een brede glimlach het oorverdovende applaus in ontvangst hebben genomen? Zou het? Katy Perry en zelfs blogger Chiara Ferragni zijn trouwens al gespot in een original Moschino outfit uit de fall collectie.


Chiara Ferragni                                                                Katy Perry

Statement

Heus, er zijn genoeg modetrends die ik niet begrijp. In dit geval snap ik wel dat we de collectie niet al te serieus moeten nemen. Dus, een grap? Echt, die kan ik waarderen. Maar ik zie hem niet, de grap. Echte fashionista’s zullen hier waarschijnlijk iets in zien, waar ik als ‘leek’ vast en zeker niet van op de hoogte ben.

Ook snap ik je media campagne, Scott; shockeren betekent aandacht en dat staat weer gelijk aan geld in het laatje. Een statement dus of een merkwaardige stunt. Scott staat onder kenners al jarenlang bekend om zijn excentrieke collecties. De ontwerpen onder zijn eigen naam tonen het dan ook allemaal: van plastic jurkjes gecombineerd met fluffy pumps tot mannelijke modellen verkleed als Fred Flinstone.

Laten we het bekende 'less is more' dan maar ten harte nemen en zo min mogelijk uit deze opzienbarende collectie terug laten komen in een outfit. Daarom kom ik dan ook niet verder dan de accessoires. En dan ben ik echt de beroerdste niet. Het McDonald's tasje in de vorm van een Happy Meal is heus een origineel cadeau voor mijn komende verjaardag.

Beginbeeld: Style.com
Beeld: Ilovefashionnews, Fashionista.nl, Time.com, Style.com, Reveal.co.uk en Elle Canada

Liefs, Andrea


Tags:
Laat een comment achter

Je moet ingelogd zijn om een comment achter te laten.

Inloggen OF
Dit zijn de beste telefoons om selfies mee te maken
Ben jij ook zo dol op het maken van selfies? Zo dol zelfs dat 99% van je …»
Weird: masturbatiepauze is nu het nieuwe ding op werk
Dat werken stress geeft weten we allemaal. Steeds vaker hebben mensen een …»
#Braless: Kendall Jenner doet een Kim Kardashian en showt ee…
Oehlala! Kendall Jenner gaat voor een wel heel gewaagde outfit tijdens een dagje …»
#Collarbone challenge: weer een bizarre social media trend o…
In China is wederom een nieuwe bizarre challenge ontstaan waardoor er nu foto's …»
#Dadbod: 8x celebs met de hotste dadbods
Sinds deze week is de 'dadbod' helemaal booming. Voor diegene die onder een …»
#fakecationing, de internet trend onder niet-vakantiegangers
Een dagje naar de maan, een middagje op een onbewoond eiland doorbrengen, een …»
#Fitgirlcode, dé Nederlandse health website
#FITGIRLCODE is een online community die vrouwen inspireert en motiveert …»
#grannyhair oftewel grijs geverfd haar: yay / nay voor deze …
Grijs haar iets voor oudere mensen? Think again, het is namelijk dé trend op …»
#Hairenvy: 9x de mooiste krul kapsels van celebs
Helaas ben ik zelf niet gezegend met lange golvende krullen. Mijn haar is zo steil …»
#ImNoAngel campagne gaat de strijd aan met Victoria's Secret
Het Amerikaanse lingeriemerk Lane Bryant haalt met haar nieuwste …»
#Nomakeup: celeb selfies zonder make-up
Tegenwoordig delen celebs alles met hun fans dankzij social media. Wat ze aan …»
#Rokjesdag: shop de mooiste rokjes voor het warme weer
Yay! Rokjesdag is eindelijk hier. Al weken zitten we te wachten tot het …»
#Tallgirlproblems: 5x kleding- en online shoptips voor lange…
Nederland staat niet alleen bekend om haar molens, gelegaliseerde drugsbeleid, …»
#TheDress part 2: welke nagellak matcht bij deze schoenen?
En ja hoor, het is weer gebeurd! We zijn net allemaal een beetje over de sensatie …»
& Other Stories breidt beautylijn uit met yummie eaux de toi…
Yay! Onze favo Zweedse winkel & Other Stories breidt haar beautylijn uit met …»
& Other Stories gebruikt 'echte vrouwen' als modellen voor l…
& Other Stories heeft een bijzondere lingeriecampagne neergezet die net iets …»
Kortingscode

Cookies op Fashionlab.nl

Fashionlab.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionlab.nl//privacy
top